< Tilbake til oversikten

Melerstatninger

Suann sa for siden:

Finnes det en liste over melerstatninger og hvilke som egner seg til hva?
Og hva med havregryn/havremel- Er det også Fyfy?
Feks?
Hva egner seg best til
brød
knekkebrød
muffins
pannekaker
vafler
Kort sagt alt som jeg før brukte mel i.

Hilsen nybegynner som er takknemlig for svar :)

Nephilia sa for siden:

Jeg baker endel muffins og da bruker jeg mandelmel og fiberhusk. Fåes i helskostbutikker og enkelte Meny-butikker. Fiberhusk brukte jeg også til pannekaker en gang.. var bare noen spiseskjeer som skulle til, for det får røren til å svelle veldig(etter noen minutter).
Min samboer baker mye brød og da bruker han solsikkefrø, gresskarkjerner, linfrø og sesamfrø. De kan enten brukes hele eller males om til mel i en blender.
Svigermor hadde laget noen sinnsykt gode knekkebrød igår der hun mest hadde brukt hele frø og litt kruskakli og fiberhusk for å binde det sammen.
Du finner oppskrifter på alt mulig av brød, knekkebrød og muffins hvis du søker her på forumet eller rundt på lchf-blogger.

Suann sa for siden:

Tusen takk! :) Får prøve å få tak i fiberhusk!

smgj sa for siden:

Jeg lager pannekaker etter LeneBeatrice sin oppskrift og da bruker jeg kokosmel. Det smaker litt kokos, men i pannekakene synes jeg bare det er godt.

Newstart sa for siden:

Har du vært inne på oppskriftene her på forumet og sett?:D Utrolig mye godt. Fiberhusk bruker jeg også endel. Og johannesbrødkjernemel.
Driver å skal få tak i kokosmel men de er visst utsolgt hos leverandøren sa de på helsekost. :p

Hvor mye karbo ligger du på?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.