Finnes det en liste over melerstatninger og hvilke som egner seg til hva?
Og hva med havregryn/havremel- Er det også Fyfy?
Feks?
Hva egner seg best til
brød
knekkebrød
muffins
pannekaker
vafler
Kort sagt alt som jeg før brukte mel i.
Jeg baker endel muffins og da bruker jeg mandelmel og fiberhusk. Fåes i helskostbutikker og enkelte Meny-butikker. Fiberhusk brukte jeg også til pannekaker en gang.. var bare noen spiseskjeer som skulle til, for det får røren til å svelle veldig(etter noen minutter).
Min samboer baker mye brød og da bruker han solsikkefrø, gresskarkjerner, linfrø og sesamfrø. De kan enten brukes hele eller males om til mel i en blender.
Svigermor hadde laget noen sinnsykt gode knekkebrød igår der hun mest hadde brukt hele frø og litt kruskakli og fiberhusk for å binde det sammen.
Du finner oppskrifter på alt mulig av brød, knekkebrød og muffins hvis du søker her på forumet eller rundt på lchf-blogger.
Har du vært inne på oppskriftene her på forumet og sett?:D Utrolig mye godt. Fiberhusk bruker jeg også endel. Og johannesbrødkjernemel.
Driver å skal få tak i kokosmel men de er visst utsolgt hos leverandøren sa de på helsekost. :p
Hvor mye karbo ligger du på?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.