< Tilbake til oversikten

Cornells alternativ

Arote sa for siden:

Er det noen som har prøvd Cornells alternativ mel og frøblanding. Vi kjøpte en pose av dette på helsekostbutikken men er litt skeptisk til det. Det er 43 gram karbohydrat per 100 gram vare, derav sukkerarter 2,2 gram.

Lurte på om noen med litt peiling hadde noe info på om dette er greit nok på et generelt lavkarbo kosthold.

Kitt sa for siden:

Selv på generell lavkarbo syns jeg det var i meste laget med karber, men om det brukes til noe en sjelden gang, kan det da ikke være såååå ille!;)
Leser at det skal være laaangsomme karber også. Passer vel bra til et ala Lindberg kosthold feks!:)

amritam sa for siden:

Det høres ut som ganske mye karbohydrater, men det kommer vel an på hvilken kostholdslinje du har lagt deg på, og hvordan du skal bruke det.

Selv ville jeg ikke brukt det, men det er det så foskjellige grunner til, bl.a. er jeg veldig følsom for karbohydrater og legger på meg av nesten ingenting.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.