< Tilbake til oversikten

Sukkerfritt smågodt fra Sverige

Fauna sa for siden:

Lurer på å ta en liiiten tur over grensa i dag og handle litt kos til helgen. Leser at man kan spise litt sukkerfritt smågodt. Regner dere at det er 0 karbo i dette eller legger dere inn noen karbo som "sikkerhetsmargin"? Er det lett å ramle ut av ketose hvis man spiser slikt godis?

Ganske ny på dette (5 uker) og blir veldig glad hvis jeg kan kose meg med litt sågodt :)

Kitt sa for siden:

De fleste regner ikke karber fra søtningsstoff.
Er helt ok å kose seg bittelitt av og til med sukkerfritt godis, men du skal være klar over at svært mange reagerer på disse søtningsstoffene med magesmerter og en mage som gir MANGE turer til det lille rommet med hjerte på døren!:eek:

Kjøp bare litt og ikke spis mye av gangen, er mitt beste råd!:);)

Fauna sa for siden:

Takk :-) Har spist Cavalier-sjokoladen og det har gått bra. Men jeg skal prøve meg fram med små doser :-) Veldig redd for å stoppe opp i vekt også eller gå opp som jeg leste noen hadde gjort.

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Det skal ikke mange godisbitene før magen min rumler så jeg tror det høres helt til månen... Får tidvis skikkelig vondt av det og. Men likevel lærer jeg ikke... Jaja...

Mortil1 sa for siden:

Jeg kjøpte endel sukkerfritt smågodt i Sverige for en tid tilbake. Så lenge jeg bare spiste 5-6 biter gikk det relativt greit med magen, men spiste jeg mer... Ble noen turer på do ja. Tips: ikke spis de så sent på kvelden. Min reaksjon kom ca 1-3 timer etterpå.

Fauna sa for siden:

Takk for tips! Jeg har nok spist en 6 biter nå, tror jeg. Har gått bra foreløpig. Det var liksom nok. Hamstret opp litt da :D Så nå har jeg både det ene og andre i skapet til en "regnværsdag". Hihi. Godt å ha noen alternativer tilgjengelig. Uten at man skal dytte innpå masse hver dag. Fant også ut at på Godtebiten på Nordby-senteret så er Cavalier-sjokoladen mye billigere. 16.90 SEK. Her gir jeg mellom 28 og 30 norske kroner. Så et lite tips :)

rut311 sa for siden:

For å si det sånn, det godteriet på nordby.. jeg spiste ikke spå veldig mye før jeg ble oppblåst og fjerta hele det neste døgnet. det var VOOOONDT! Resterende snop gikk rett i bosset midt på natta, så jeg ikke skulle få lyst på det etter smertene gikk over. Ut av ketosen kom jeg også.

Mitt råd; unn deg heller ei god skål med fløte og bær, gjerne med litt hakka mørk sjokolade!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.