Chalos sa for siden:
Kan jeg bare stille et lite spørsmål?
Når dere måler hofter, hvor måler dere da? Sikkert domt spørsmål men :(
Chalos sa for siden:
Kan jeg bare stille et lite spørsmål?
Når dere måler hofter, hvor måler dere da? Sikkert domt spørsmål men :(
Regret sa for siden:
Jeg måler der jeg er bredest. Gjerne på korsryggen og rundt.
Chalos sa for siden:
Oki. Takk :)
Photobscura sa for siden:
Dette er vel en grei illustrasjon, mener jeg:
Jeg kjenner etter hvor hoftekulene er, og måler rett under der. Korsryggen er vel greit beskrivende for de fleste.
Carisma sa for siden:
Korsryggen er vel høyere opp? Rett på baksida av navlen nesten?
nellie sa for siden:
Hvis man kjenner etter på siden så kjenner vel de aller fleste at det er bein som stikker ut der, på en måte?
Er det? Har alltid tenkt på korsryggen som det laveste punktet på ryggen, jeg. Mulig mine anatomikunnskaper svikter litt. :p Uansett, jeg måler akkurat rett under der hoftekulene starter.
Carisma sa for siden:
Der er vel halebeinet. Når man tar sit-ups får man beskjed om å holde korsryggen i gulvet, og det betyr hvertfall da å ikke løfte det området som ofte buer seg opp når du igger rett ut. Altså rett over bukselinninga.
nellie sa for siden:
Mine hoftekuler er på samme høyde som det laveste punktet på korsryggen:)
Yrla sa for siden:
man skal måle på det bredeste punktet i området omkring hoftekulene
Carisma sa for siden:
Det er faktisk det smaleste punktet på meg :D (men jeg er bygd som en opp ned bowlingkjegle :rolleyes:)
Yrla sa for siden:
Tror ikke man skal måle seg så langt ned som over rompa fordi den kan jo variere veldig i størrelse.Regret sa for siden:
Regret illustrerer med et kjapt, men elendig bilde ;):p
Regret sa for siden:
Her er det jeg teller som korsrygg.. dama er lånt fra google btw :p
Regret sa for siden:
Jeg har smilehull på korsryggen som jeg kjenner godt selv, og det er de jeg går utifra nå jeg måler meg. Forresten, om dere ser hun dama på bildet - hun har smale hofter! Da ser dere at jeg er bred i forhold, så jeg vil fortsatt tro jeg er bred, ikke smal.
Chalos sa for siden:
Takk for forklarende bilder ;) Da måler dere ca.hofter der jeg gjør det :) Gleder meg til måle/veiedag på onsdag for å se om det er noen forandringer :)
manebane sa for siden:
Tror ikke hoftene dine sitter der:confused::)
Jeg måler mine sånn ca midt på trusekanten din...hvis du missforstår meg rett:o
Forvirra!!! klør meg i hodet
Cyan sa for siden:
Det gjør jeg også ...Her står det mer om hvordan man måler midje og hofte
kennygirl sa for siden:
Da har i alle fall jeg gjort feil hele tiden...
Jeg måler slik som regret viste over her...
Trodde poenget med å måle hoften var å måle der man var størst :confused::confused:
Poenget med å måle hoftene er vel å måle der hoftene er. Ikke alle har hoftene som bredeste punkt. Før jeg begynte å gå ned i vekt var jeg 108 cm over hoftene, 117 rundt magen, og 111 rundt midja ...
Som sagt, hoftekulene burde jo indikere greit hvor hoftene er. Synes også at Regrets illustrasjon ser ut til å være litt for høyt opp?! Men igjen, noen har høye hofter (meg selv inkludert), mens hos andre ligger de lavere. Kjenn etter hvor kulene sitter.
Regret sa for siden:
neida, jeg sier ikke at hoftene ER der, men det er der JEG måler fordi det er der jeg er bredest og ønsker å se forskjell. Så jeg måler der av egen nytte :) Dere måler slik dere vil.
Men jeg tenker litt på om dersom jeg skulle ha kjøpt meg ei bukse og gått etter målene der hvor dere mener hoftene er, så ville den ikke ha passet fordi jeg er bredere over det punktet. Jeg hadde ikke fått igjen buksen rett og slett. Så jeg går utifra der oppe av flere grunner.
kennygirl sa for siden:
Etter å ha kjent etter måler jeg der hoftekulene er og jeg har veeeldig høye hofter :mad:
Er det noe å være sint for, da? :p
kennygirl sa for siden:
Ja... For da blir jeg ikke så mye mindre der selv om fettet blir borte. Har store lår og store hofter, men mellom låret og hofta går det innover - så det blir veldig bulkete.
Ser jo nå at jeg alltid kommer til å ha den bulken der uanset hvor mye jeg går ned :(
Vel, jeg må leve med at uansett hvor slank jeg blir, så vil jeg altid ha en ganske bred rygg og brede skuldre, knøttliten rompe, og en midje som er mer en antydning enn noe annet. Sånn er det bare! Vi kan ikke alle være perfekte timeglass. ;)
Og jeg tror stort sett sånne "problemer" er større i våre egne hoder enn det er for ytterverden. Prøv å aksepter kroppen din som den er, og kle deg flatterende! :)
kennygirl sa for siden:
Vi har vel alle noe vi ikke liker ved oss selv :o
Jeg prøver så godt jeg kan å akseptere kroppen min, men ikke altid like lett.
Å kle seg flaterende er ofte lettere sakt enn gjort - jeg vet hva jeg kler, men finner det ikke noen plass :p
Lava sa for siden:
Det ser nok ikke bulkete ut for de som ser deg, vi har ofte ett litt feil bilde av hvordan vi ser ut :klem:
Har sett noen episoder av "how to look good naked" og der fpr de selv de "fæleste" damene til å bli flotte! Med riktige klær, fin sminke og (ikke minst) rett frisyre, så er jo alle flotte!
Sier jeg som har gått opp i vekt.. :p
Tufso86 sa for siden:
Det viktigste er vel at man måler på samme plass hver gang?
*Innlegg flyttet fra bildetråden.
kennygirl sa for siden:
Takk for trøsteklem Lava! Hadde visst en dårligselvtillit-dag i går :o
Godt å få det ut av og til :cool:
Peppa Gris sa for siden:
Jeg måler midje der enkelte av dere måler hofter :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.