La om til lavkarbo 3 juni og gikk fort ned i starten, 5 kg i løpet av de to første ukene. Siden det har jeg kun gått ned ytterligere 2 kg. Har fortsatt 5 kg igjen.
Spiser som regel et par skiver med nannas supergode knekkebrød til frokost med skinke. Lunsj blir ofte litt salat med tunfisk event eggerøre og bacon. Til middag er det kjøtt/ fisk med blomkål og brokkoli. Drikker et par kopper med fenikkelte med 1 ss cocosa i løpet av dagen, et par kopper kaffe og 3-4 liter vann. Inntar ikke kumelkprodukter pga allergi men lager av og til saus med havrefløte (5 khb pr 100 gr). Brukte diett.no jevnlig i starten og fordelingen var som anbefalt 75 - 20 - 5.
Trenger noen råd på hvordan bli kvitt de siste kg.
Det er sommer og varmt (varmere). Kan det være en del av årsaken? Mange finner det vanskelig å slippe kilo om sommeren (samler væske, og mer ferie også...).
Uansett. Om du har det bra på den dietten du har valgt så hadde nok jeg gitt det iallfall en måned til. Det kan også hende at kroppen trenger å re-kalibrere seg. Det skjer ganske ofte når man har sluppet en god del (og dine kilo er en god del av din totalvekt!) og nærmer seg målvekt.
Takk for svar!
Mulig det er pga sommer og varme. Trives godt med kostholdet og kommer til å fortsette i samme tralten. Ligger på mellom 10-20 khb daglig, men kommer nok til å øke litt når ønsket vekt er nådd!
Er nok litt skuffet over at det har stoppet opp ettersom det gikk så fort i starten. Men 7 kg på 2 mnd er jo egentlig veldig bra! :) Spiser og koser meg og er egentlig fornøyd med at vekten ikke øker :)
Hei
Mange leter etter partystoppere når vekttapet ikke er liniært, det er ofte nyttesløst. For den enkelte kan allikevel enkelte matvarer eller kunstige søtningsstoffer se ut til å ha en hemmende effekt på vekttapet.
Platå er den vanligste årsak til stagnasjon i vekttapet, ikke "partystoppere".
Satser man på naturlig MAT er sjansen for å lykkes etter min mening størst.
Lykke til
Torkil[img]https://lh4.googleusercontent.com/qyXPYWyHkZS7FnMxW1TPvem2pum5y2npuItqSfXHYRozcU79lSTrpuRUpLLl3aEN7BoaorqHGn-7dn9qb-OEP5Q5Yeenn32NZ-l0-zb5jY_XRDlpwA[/img]
[font=Arial][/font]
Vil du ha litt mer fart på vekttapet kan du redusere energiinnholdet. Du kan også legge inn 2 ukentlige treningsøkter med styrketrening (uten utmattelse) det vil over tid øke vekttapet.
Takk for råd!
Inntar ingen kunstige søtningsstoffer, drikker vann som tørstedrikk samt kaffe og te uten søtning. Tre barn på 4 , 2.5 og snart 1 år fører til et moderat til høyt aktivitetsnivå daglig, samt flere gåturer. Spiser ren mat pga allergier i familien. Ingen gluten eller kumelk. Foruten knekkebrød(nanna) spiser jeg rent kjøtt/fisk og grønnsaker. Spiser av og til Øffer hvis jeg har lyst på noe godt eller litt bringebær, maks 1 gang i uken.
Satser på at det er varmen som gjør at det står stille :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.