< Tilbake til oversikten

Atkins bar

Noenkiloformye sa for siden:

Har lett litt rundt på forumet nå, men ikke funnet det svaret jeg søker.

Jeg er glad i atkins barene. Føler at det er den eneste måten jeg klarer å ikke spise godis på, da jeg har avhengight av godis. Men ser at man anbefaler å spise med måte, og at man ikke bør bruke de som måltidserstatning. Noen sier og at store mengder er farlig for hormonene. Men hva er mye? :confused:

Spiser en bar nesten hver dag. Startet lavkarbo for 2-3 uker siden, og har ikke følt noen vektnedgang eller energioppgang enda. Føler meg igrunn slik som før (veide meg i forrige uke og hadde da gått ned ca 3 kg, men følt meg litt oppblåst siden og tørr ikke gå på vekta igjen nå).

Spiser jeg alt for mange barer? Egendefinert lavkarbo. Jobber mot fristelser og dårlige vaner, og kjemper for å ikke bli matlei/prøver å finne nye oppskrifter. Har dermed ikke lagt meg på et bestemt nivå med tanke på karber enda, men føler det begynner å komme på plass. Blir veldig trist om jeg må gi opp atkins barene, men vil jo ha vektnedgang.

Jabba sa for siden:

Nei, jeg synes 1 bar til dagen er ok. Men jeg ville ikke spist mer enn det. Jeg spiser minst mulig - men har de til "trøst / kos". Prøv å reduser litt....la det være igjen en liten bit av baren...gi den til mannen eller hunden....eller spar den til neste dag. Og fortsett slik til du er nede i halvparten....

postlene sa for siden:

Ååå, jeg har fått dilla på de jeg også, men jeg spiser "bare" en halv. Om kvelden, når ungene er lagt og jeg føler at jeg har fortjent noe godt :D
Jeg tar meg gjerne et glass vin en gang i blandt også, og etter 12 dager har jeg gått ned 2 kg og mistet 1 cm rundt magen:D Er fornøyd jeg:)

VSB sa for siden:

Hvis du bestiller atkinsbar fra Iherb, så er de mindre i størrelse! (Og mye billigere...)

Bønna200 sa for siden:

Jeg handlet for ca 8oo kr, fem kg omtrent. Betalte ikke noe i toll og fikk pakken levert på døra fire dager senere. Storfornøyd, jeg:D

VSB sa for siden:

Du kan få toll når du handler for over 200kr og da blir det ofte DHL som er mye dyrere porto, men rett hjem på døra. Jeg legger meg under 200 og sånn at det går med post, og så bestiller jeg heller i flere omganger, tror det blir minst like billig.

Bønna200 sa for siden:

Var jeg heldig da, som ikke måtte betale toll? :eek:

VSB sa for siden:

Ja, jeg har handlet mye scrappesaker på ebay, noen ganger fått toll, andre gangerr sluppet unna. Noen merker pakkene med lavere pris enn du faktisk betaler, men dette er ikke lov.

Bønna200 sa for siden:

Okay... Da får jeg være litt mer forsiktig neste gang da. godt jeg fikk vite dette, så jeg slipper en kjedelig overaskelse i fremtiden:o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.