Fant en pose i frysedisken på Rema 1000 i dag som jeg skal gi et forsøk i dag..
Brokkoli- og blomkålgrateng med 3,2 g karbohydrat..
Står at den er god til både kjøtt og fisk, så da får jeg gjøre et forsøk da. :)
Er jo deilig hvis den fungerer. :)
Og så fant jegden Landlord tomatpureen jeg ble tipset om med færrest karbohydrater, så nå åpner straks en ny verden av muligheter seg. :)
Selvsagt kan disse lages fra bunn, så det virker kanskje som om jeg er en litt dårlig husmor kandidat her, men det er bare så godt med noen lettvinte løsninger i blandt.:)
Da vi var i Sandvika (Bærum) hos Baker Hansen hadde de lavkarborundstykker, de var kjempegode. Ser at Sunkost også selger lavkarbobrød. Det tar seg opp med produkter for oss også. Bra!
Husk at den gratengen har hvetemel og noe annet ikke-optimalt jeg ikke husker. Så stanser vektnedgang etc, og du spiser den på jevn basis (den er jo god :) ) så kutt den ut og lag din egen;)
Den gratengen er supergod! Det synes i alle fall jeg og lillemann på snart 2. Selv om den næringsmessig ikke er optimal sikkert, er det til tider veldig greit å ha noe enkelt i bakhånd. Vi bruker den mye til hvit fisk. Legger tint fisk i smurt form, heller over blandingen (evt litt ekstra ost på toppen) og følger stekeanvisning på posen :-p
Jeg har spist det ganske ofte nå. deilig. Tror ikke det er sååå farlig med bittelitegran mel.
De rundtstykkene hos baker Hansen- hvor mange karbs har de?
Du, det er 3,2 gram karbohydrater i den. Ok, den er ikke optimal, men en gang i blant er da virkelig ikke krise. Jeg spiser den ikke, men det er fordi jeg ikke tåler meieriproduktene i den. Helsa mi er tidvis ganske dårlig, og jeg skjønner at andre i lignende situasjoner gjerne vil ha noen litt enkle løsninger nå og da.
4 er ganske mye for et rundstykke, men litt spørs på smaken og om man blir mett av et. Men tusen takk for tipset.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.