Mannen min har lactose intollerans. Jeg har bestemt meg for å gå på ketolyse og har kjøpt boka til Torkil. Og nå er jeg så vidt kommer i gang. Har ikke rukket å lese hele boka enda da....
Mannen min har også lyst (etter et vist påtrykk fra kone "kremt") til å gå på kuren, men må avstå fra de vanlige meieriproduktene. Det finnes etterhvert endel gode alternativer til produktene uten lactose, bla takket være TINE.
Det finnes lettrømme, kremfløte, yoghurt naturell bl.a. nå. Av margaringer er det soft og melange vi har å velge mellom, ellers går det i oljer. Er disse produktene gode nok i en ketosekur? Fettinnholdet er ikke så høyt som i de anbefalt produktene. Hvordan da komme opp i høy nok fettandel?
Jeg ville foretrekke å lage ferrest mulig varienter av middagen. En diett for meg og en diett for ham samt vanlig/lavkarbo mat til ungene, er litt i overkant synes jeg.
Mange tråder om lavkarbo og laktoseintoleranse her inne. Denne feks!
Scroller du helt neserst på første side i den tråden finner du flere tråder om temaet! :)
Vi er veldig takknemlige for den nye serien til Tine med laktosefrie produkter, men sliter med at butikkene her ikke tar inn varene. men det skal vist hjelpe å mase. ;-)
Har han prøvd laktase enzymer? Ta et par tabletter før måltid og spis laktose uten reaksjon :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.