< Tilbake til oversikten

Lar det seg gjøre på 8 uker?

Restart sa for siden:

Det er spørsmålet jeg sitter med nå.
Klarer jeg å få tatt tak i livet mitt og nådd noen mål på 8 uker, eller kommer jeg nok en gang til å motarbeide meg selv.

Jeg sitter jo her med muligheten.
Jeg har brukt tid på å trappe ned, og bli kjent med kostholdet, og jeg har nå 8 uker på å nå et par mål.

De 8 ukene har ikke begynt ennå, de begynner i morgen.
Kan jeg klare det.
Eller vil dette være nok en gang jeg ødelegger for meg selv...

Señora sa for siden:

Klart du kan!

Kan jeg, kan du.

Megvel sa for siden:

Hei! Restart, hva er dine hoved og delmål? Da kan vi se om dette kan gå :)

utolmodig sa for siden:

Det kan du!!

Om du saboterer og ødelegger for deg selv...undervegs i de 8 ukene: fortsett og ikke se deg tilbake!
Bare ikke ha mål som er altfor vanskelige å oppnå på så kort tid. Bedre med delmål - der du føler seier! Et trinn om gangen:)
Det er mitt råd.:)

Nerthus sa for siden:

Det handler om å ikke sabotere seg selv i underbevisstheten. Har du tvil om du klarer det - vil det være større sannsynlighet for at du ikke klarer det - selvoppfylte profetier er livet fullt av :)

Så planlegg godt, ha trua på målene dine, ta en dag av gangen og lytt til den stemmen som HAR trua!

Lava sa for siden:

Mitt råd: Gjør så godt du kan disse 8 ukene! :heia:

tora trollmor sa for siden:

Dette klarer du :) Lykke til :)

Restart sa for siden:

Jeg skal ta vare på svarene deres nå, og jeg er så glad for at dere svarte...

Jeg trengte nemlig å se at dere utenfra mener det er mulig, for kanskje det er en bedre løsning for meg...
Å se meg selv utenfra på en eller annen måte.

Så mange år der jeg ikke har klart å holde meg på den vekten jeg ønsker eller der jeg har sprukket på forskjellige dietter gjør at jeg nok i bakhodet ikke gir meg selv nok tillit.

Og det er jo det der som evnt vil gjøre at jeg mislykkes.

Det er nå jeg må bestemme meg for at det er mulig.
Jeg kan være på vei mot målet nå.
Jeg kan fortjene å gi meg selv dette.

Målet mitt er 5 kg på 8 uker...
Det burde kunne gå.

Da er første delmål i orden, og jeg trenger det.

For jeg tror det er det som er kneika, og komme dit...

Og forandre mønsteret nok til at det lar seg gjøre.

Jeg har muligheten nå, og nå må jeg gi meg selv dette.

Kanskje løsningen faktisk er å se meg selv litt utenfra.
Gi meg selv de samme rådene jeg ville gitt en annen.
For det er det der med selvoppfyllende profetier.
Og jeg vil ikke la det skje igjen, for det kan la seg gjøre.

Jeg kan gi meg selv dette..

Megvel sa for siden:

5 kg på åtte uker går glatt - hvis du har mye å miste. Jeg finner ikke BMI-en din i innleggene dine (en ticker er fint). Er du i BMI <25 klubben så går det sakte. Er du under BMI 22 så kan det være nært umulig for kroppen syns du er perfekt. Men oj så gøy det er å slanke seg på egg og bacon... Det er viktig at du koser deg og at du ikke fokuserer for mye på vekta. Allerhelst bør vekta ut av huset for ukentlig kontrollveiing.
Lykke til!

Sunniva37 sa for siden:

Hei! Jeg er også "på restart" i disse dager. Jeg holdt på med lavkarbo i nesten 7 uker i vår, og gikk ned 5kg. (Og nesten enda viktigere, en god del cm!) Så ja, det går an. Forskjellige ting i livet mitt gjorde at jeg ønsket en pause i sommer. Så etter en 5-6 ukers pause, så er jeg i gang igjen...kg-messig nesten tilbake til utgangspunktet (Opp 3,5-4kg), men holdnings- og motivasjonsmessig godt rustet for restart. Så at du kan klare 5kg på 8uker tror jeg at det er en god sjanse for. Jeg har omtrent det samme målet. Men jeg opplever at det er viktig å ikke henge seg for mye opp i antall kg, men heller tenke mer på helse og velvære. Du er allerede godt i gang med en endringsprosess, gi deg selv kreditt for det. :) Gå for målet ditt, og ikke mist motet om du får en dags sprekk, eller om vekta står litt stille. Det går oftest litt i rykk og napp. Lykke til! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.