Hjeelp, jeg har vært å kjøpt meg brokkoli. Fersk denne gangen, men MÅ jeg koke den? Synes det er så kjedelig..Vil ha noe å knaske på, blir så mye styr med koking :p Men kan den ikke spises rå så gjør jeg selfølgelig det..(koker`n asså :D ). Kan jo selfølgelig prøve..Men kanskje noen andre som også lurer? Eller noen andre som også veit?
Det beste jeg vet å gjøre med brokkoli er å koke den litt(så vidt mør) og så helle av vannet,og helle i fløte.
La det stå og puter en stund,til brokkolien har gått i "oppløsning" og det har blitt til en grøt. = Brokkolistuing! Salt og pepper på og server til all slages stekt kjøtt. Namme-namm
Hei, takk for alle tips. Spiste den til Lost, så jeg fikk ikke lest. Jeg kokte den så vidt, var vel mere rå enn kokt, men vertfall litt lysere grønn. Men alt var jo ikke like godt da, den tykke stilken på den ferske var ikke så god..:)
Men takk for tips, har over halve igjen til imorgen :D
Jjeg koker ALDRI brokkolien. Mister jo alle vitaminene + det er så kjedelig. Jeg smørdamper den alltid. Har en god klump meierismør i gryta, lar det smelte og har i brokkolien (jeg bruker som regel frossen). La det surre under lokk til de er ferdige, rist litt på gryta innimellom. Mmmmmm.
Enten damper jeg den, - ellers legger jeg den oppi kaldt vann, lar den koke opp og tar den av plata, - og lar den renne av. Da blir den akkurat passe sprø og varm.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.