< Tilbake til oversikten

Haster veldig!

paprika sa for siden:

Jeg vet at dette blir veldig hverdagslig i disse tider, men jeg trenger en oppskrift på krem til sjokoladekake. Og nå snakker jeg ikke lavkarbo! Jeg holder på med ei bryllupskake, men synes kremoppskriften jeg brukte på den ene kaka ikke fungerte så bra. Jeg er ute etter en skikkelig krem, ikke en glasur. Jeg lager jo kakene som lagkaker, så den må være kremete. Gjerne en stoor porsjon. Er det noen her inne som kan hjelpe? Jeg vet godt at dette forumet er beregnet lavkarbo, og jeg er da vitterlig en flittig lavkarbomaur:) Men nu er jeg altså i en kattepine.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Her er en gammel oppskrift jeg har på smørkrem til sjokoladekake
600 g melis
200 g smør
1 egg
1 ½-2 ss kakao
1-1 ½ ts vaniljesukker
1-1 ½ ts romessens

Sikt melisen og ha i romtemperert smør, røres godt sammen, ha i egget og rør godt sammen. Smakstilsett med siktet kakao, vaniljesukker og romessens.

Ellers så er jo smørkremen man har på Sahra Berhard også veldig god

Sjokoladekrem
½ plate kokesjokolade
100 g usaltet smør
1 eggeplomme
90 g melis

Smelt sjokoladen til fyllet i vannbad, avkjøes men må ikke stivne. Rør smør, melis og eggeplomme sammen til en luftig krem.

Det finnes utrolig smørkrem varianter ute på nettet om du googler…
Enkleste smørkremen
[color=#000000][/color]
Sjokoladesmørkrem. Hvit smørkrem
[color=#000000][/color]
Eggedosis smørkrem

smgj sa for siden:

Smørkrem? Bruk den originale melisen og litt kakao eller smeltet sjokolade. Eventuelt tilsatt litt romessens... Oppskrift finner du på nett om du tror den kan passe. :)
... og der var jeg for sein til å skrive, ja ;)

paprika sa for siden:

Tusen takk!!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.