< Tilbake til oversikten

Sliter på dag 2 Induksjon!

trønderjente29 sa for siden:

banneord

har hatt en migreneaktig hodepine siden jeg stod opp i dag, tatt 4 paracet og drukket masse vann, men det hjelper ikke. har bare ligget i senga og grått og siden. nå stod jeg opp for å spørre om "akutthjelp" her. klarer nesten ikke holde øynene åpne, gjør så vondt! banneord! er veldig klar for å gå tilbake til GR kosthold, for dette er jo tortur!!

Georgine sa for siden:

Det er helt vanlig, drikk vann og ta en paracet. Det er rett og slett karbohydratabstinenser og de aller fleste har det slik i overgangen.

paracet og vann hjelper ikke. har gått på lchf i en måned før jeg nå begynte på induksjon. karbnivåene mine har ligget på 20-30 om dagen, så synes det var rart om jeg plutselig skulle reagere på å ligge på 20 karber. uansett, det skal vel ikke være så ille? nå har jeg fri, må sykemelde meg fra jobb hvis det fortsetter flere dager :eek: orker så vidt å skrive dette her

Megvel sa for siden:

Få se mat, drikke m mengde og tilskudd du tar. Og god bedring, det går over. Er du ellers i PCOS-klubben? Jeg kjører for øyeblikket AIBTB, forresten, så jeg kan det her :)

grotingeling sa for siden:

Hvis du har, prøv med en kombinasjon av Ibux og paracet - det bruker funke bedre enn bare den ene alene.
Og selvsagt prøv å spis litt :)

Vet ikke hva PCOS eller AIBTB er ;) Tok klipp og lim fra matjournalen min fra i går. Har problemer med å bli mett på lavkarbo, og når jeg blir mett, så blir det for mange kcal til at jeg går ned i vekt og for mange proteiner. :(:confused:

FROKOST 11:45

Paprika, gul, rå
Ekte Meierismør TINE
Egg, kokt
Bacon, first price
Hvitost, type Norvegia, Gulost

LUNSJ 16:00

Brokkoli, norsk, rå
Hodekål, rå
Kjøttdeig, rå
Egg, kokt
Ekte Meierismør TINE

MIDDAG 19:30

champignon
Isbergsalat, issalat, norsk, rå
Ekte Meierismør TINE
Bacon 3-pack, first price
Chorizo, Grilstad
Olivenolje vanlig
Egg, kokt

SNACKS 22:00

1 ss Fløte, kremfløte, 38%
Kaffe, koffeinfri

Egg, kokt
Skinke, kokt
Hvitost, type Norvegia, Gulost

Karber i dag= 20
Kcal= 2800
Fett:77%
Protein:21%
Karbo:2%

God og mett, men kunne gjerne spist mer på kvelden..

Drikker ellers bare vann fra springen. og masse av det!

Megvel sa for siden:

Magnesiumen din da?

å blande ibux og paracet kan jeg prøve! å spise mer er uaktuelt, jeg spiser alt for mye allerede. går ikke ned i vekt/cm etter en mnd med lchf. dette begynne rå svi mer enn det gagner.. :(

har ikke kjøpt det. leste et sted at det ikke var nødvendig :confused:

Megvel sa for siden:

Da har de som fortalt deg det røyka sokkene sine. Du fikser ikke Atkins induksjon by the book (AIBTB) uten magnesium (som du merker). Minst 200 mg, gjerne 600 mg i dag siden du har så vondt. Og litt opp på karbo (vi snakker en tomat ekstra eller noe slikt) i dag og kanskje i morgen. Apoteket har som tyggetabletter, ikke dyre, funker fint. Til vanlig er det best å ta magnesiumen på kveldstid. For man blir veldig daff og sover godt.

Newstart sa for siden:

Hvorfor så mye magnesium?

Megvel sa for siden:

Noen trenger det i blant og opp til 600mg er lov.
Det må man nesten prøve seg frem mer. Damen høres ut som hun har elektrolytter på halv tolv, så aldri så lite magnesium kan komme godt med. Ha sånn "sunt salt" på maten også, det er masse kalium i det.

Ketolyse.no selger spesialvariant av mineralene man trenger. Det er "no brainer" varianten om man vil ta tenkinga ut av dette.

Åh, takk!:D Da skal jeg sende mannen min på apoteket asap!

Bestemamma sa for siden:

Ikke drikk mye vann uten å ta litt salt til.....du ødelegger saltbalansen i kroppen og da får du hodepine....for mye vann er like ille som for lite vann....:eek:

ok, takk for tipset! (så mange ting å passe på...)

Bee sa for siden:

Leser at du drikker koffeinfri kaffe. Om det er noe du nettopp har begynt med, så kan også koffeinfraværet skylde hodepinen. Det går over det også. ;)

Jeg lå i sofaen med et teppe over hodet og paracetkvoten min kraftig oversteget, og var nær å ringe legevakta, da det plutselig gikk en faen i meg og jeg syklet (!) ned på apoteket for å kjøpe magnesium - orket ikke mer hodepine fra h#¤. (Utrolig at det gikk bra, for jeg kunne knapt holde øynene åpne mens jeg syklet!) Damen bak disken kikket bekymret på meg da jeg kom svett og omtåket med øynene igjen inn på apoteket og utbrøt at jeg trengte magnesium -fort! Fikk en stor og fin boks, betalte, og kasta i meg et par stykker. Satt meg ned på benken utenfor og tenkte at nå reiser jeg meg ikke før jeg er bedre. Og etter en liten stund.... ja - hodepinen var forsvunnet! (placebo eller ei) Vil bare si TUUUSEN TAKK! :klem::D

Ja jeg vurderte den muligheten jeg også, men det virker som om det ikke var fraværet av koffein som ga meg hodepine ;)

sigridpia sa for siden:

Hva er PCOS-klubben? Er absolutt helt ny her, og nyfiken :)

lurer jeg også på..:o

Megvel sa for siden:

PCOS er polycystisk ovariesyndrom. Innebærer at kvinner får en viss insulinresistens som fører til epleform, trøbbel med hormoner og dermed også fertilitet. De som har det har ofte helt fantastiske resultater på lavkarbo.

maynard sa for siden:

Magnesium er virkelig GULL verdt! Hadde hatt konstant hodepine, muskelkramper og daffhet uten. Og vet jeg er i ketose når leggkrampene kommer og jeg har glemt en magnesium eller to :)
PCO/PCOS er kjipt, har mest antagelig det, og på lavkarb er alt mye bedre :)
Venninnene mine fniser når jeg jubler over mensen ;)

Men jeg har merket meg at jeg går lettere ned i vekt om jeg tar alle de anbefalte ketolysetablettene, enda mange sier at det ikke er nødvendig.

Photobscura sa for siden:

Om man trenger ekstra magnesium er helt individuelt, men svææært vanlig når man er nye med ketogent kosthold. Jeg har vært i ketose mer eller mindre hele konstant i fire år, og særlig i perioder hvor væskebehovet er over normalt så må jeg ta magnesium. Mot normalt ikke. Tidlig i et ketogent kosthold er det ekstra vanlig, ettersom det fungerer vanndrivende de første ukene, og da skyller man gjerne ut en del mineraler, og elektrolyttbalansen kan forskyves. I de fleste tilfeller i en overgang.
Sånne små hverdagstips ellers: Om du bruker bordsalt, bytt ut med havsalt eller mineralesalt! Drikk gjerne litt farris nå og da, eller annet mineralvann. Få innmat inn i kostholdet, og mye kålgrønnsaker som brokkoli og blomkål, etc.
Bra å høre at du ble bedre! Ofte er det små justeringer som skal til. :)

PS: Som jeg har nevnt før; ikke tenk så mye på energiinntak og proteinmengde enda. Ikke gå sulten, i alle fall! For å holde proteinmengden på stell må du kompensere med fett.

Signerer den!:D

Jeg elsker salt, bruker Seltin siden det inneholder ekstra kalium. Farris drikker jeg hver dag, elsker det også!:p Jeg liker egentlig ikke "vanlig" vann (I know, det er weird) selv om jeg selvfølgelig drikker det også. Brokkoli og blomkål er mine favoritter, de to og så hodekål pleier jeg å dampkoke og røre inn med smør og salt - himmel på jord!

-og takk (igjen) for at du roer meg ned litt ;) :klem:

tok 2 (200g) magnesium før jeg la meg, og bena lå heeelt rolige hele natta! herlig!:D:D

Photobscura sa for siden:

Det er bra! Puuust rolig! :D Stress er ikke bra, altså. Ikke minst er det enda en partystopper. ;)
Så lenge du kjenner godt etter, og legger litt innsats i å tolke sult- og mettehtssignalene, så går det nok bra!
Magnesiumbehovet kan gå seg til etter tid også når væskebalansen i kroppen stabiliserer seg.

I morgen har jeg spist induksjon i en uke, (og lchf/20 karb/i en måned) og jeg har ikke gått ned i vekt eller krympet i cm. Noen som vet hva man skal gjøre hvis induksjonskost rett og slett ikke "virker"? Kutter fløte og ost f.o.m i dag og ser om det kan gi resultater..

Megvel sa for siden:

Få se alt du inntok i går.
Har du lest boka? Atkins 2002?

Har boka fra 2002, men den norske versjonen. Synes den er kronglete oversatt. Har hørt at den norske versjonen er mangelfull også :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.