Da har jeg begynt på min 2. dag på lav karbo og føler meg så uopplagt at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Sitter på jobb og bare ser rundt meg.
Jeg har alltid slitt med overvekt, siden jeg var liten og føler at 2011 is going to be my year !
Er det andre her som har triks til hvordan jeg kan takle de første dagene på lavkarbo? Eventuelt noe mat som gir masse masse energi?
Hei, jeg er helt ny på forumet, for jeg er på min fjerde dag på lavkarbo. Jeg følger et LCHF kosthold og kjenner også noen bivirkninger. Hodepine f.eks. Alle sier at dette er vanlig helt i begynnelsen, så jeg holder ut, så får vi se.
Føler du sult? Har du spist nok? Når jeg føler meg slapp og uopplagt er det som oftest pga. at jeg presser meg for hardt, og det er unødvendig med sult.
Menyen er for tiden:
Frokost: smoothie av bær
Lunsj: hjemmelagd lavkarbo brød med ost
Middag: kyllingsalat eller kyllingkjøttboller med salat... (mangler vel fett her) stekt i kokosolje...
kvelds: brød med ost eller smoothie
Jeg er helt NY på dette, er jo en helt annen tenkemåte når det gjelder maten.
Har printa ut masse forskjellige matplaner slik at det blir litt variasjon.
I tillegg går jeg på detox, så er vel mye som skjer i kroppen for tiden, men føler at jeg har 0 konsetrasjon, 0 energi :-( ikkje bra
Bare det? Hva med to eggeplommer og et shot med rapsolje oppi? Prøv? Det kan bli veldig veldig godt... Om du skiller eggeplommen ordentlig lover jeg at det ikke blir slimete. Jeg ser at jeg antar at du kjører LCHF?
Bivirkninger av LCHF var for meg de første dagene:
Lite energi, slapp og sliten
Dårlig konsentrasjon - Det føltes som at hodet var en tom blikkboks
Etter noen dager: vond smak i munnen, dårlig ånde en ukes tid (sambo fortalte det først etter at problemet var borte - så snill han er!)
Forstoppelse, kom ikke på do på en del dager, oppblåst og ubehaglig
Alkohol: tålte ingenting, ble veldig fort full :o
Jeg synes at alle disse bivirkningene har blitt mye mindre om ikke helt borte. Så ikke vær bekymret for dette. Lykke til!
Jeg kommer nettopp fra en fjelltur. Merker at det er uvant å ikke spise karbohydrater, for kroppen var treig :) Musklene føltes som géle, men ellers var energinivået bra.
Noen tåler kaffe, andre får blodsukkerfall av det. Prøv deg frem. Om du ikke blir sulten av det og går ned ellers så er det bare å kjøre på. Min syvkopperomdagen vane kjører som vanlig...
jeg prøver å spice LCHF kosthold, denne første uken har jeg vert knallhard på karbohydratene, men vi får se hvordan det utvikler seg.
Prøver å trene 5-6 ganger i uken, da er det fjellturer og spinning som gjelder. I høst satser jeg på at jeg får en eller annen svømmeøkt også. Grunnen til at jeg trener er først og fremst velvære i etterkant og i livet ellers, det som er bra er at jeg gjerne forbrenner litt fett i tillegg :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.