jeg lurer på.. kan man spise for lite å likevel komme i keose å gå ned i vekt?
spiste 3 ganger i går. er liksom vant til å spise ofte jeg. lite å ofte, nå spiste jeg lite å sjeldent liksom. hmm..
å så lurte jeg på. har funnet en sukkerfri sjokolade, som det står 50% karbohydrater - hvorav sukker arter >0,2 gr, og sukkeralkoholer 48 gram.
har lest meg til at sukkeralkoholer, noe på M, ikke går utover blodsukkeret..
kan man spise litt av det på ketose kur?
Du kan komme i ketose hvis du spiser karbofattig og for lite ja, men det er ikke sikkert du vil gå ned i vekt fordi kroppen da kan gå over i "sparebluss", så det er viktig at du spiser nok mat, og ofte er det fett vi må øke på.. Du skal ikke gå sulten..
Antar det er sjokoladen til Sukkerfritt du tenker på her, mener ihvertfall den har samme innhold.. Der er det maltitol som er søtningstoff og det skal du regne ca 50% av (altså 24g av 48) fordi kroppen kan/vil ta opp noe av dette.. Hvis jeg bommer her så må de som er mer erfarne bare rette meg altså :o
Og en liten edit: Det er selvfølgelig opp til deg selv da om du vil spise denne eller ikke.. Søtstoff trigger ofte til mer søtsug for noen, men er det noe du "må" ha, så kan du jo spise litt uten at det blir veldig mye karbohydrater...
Ja jeg kikket akkurat i denne tråden og ser Mr.Muscle har skrevet at Maltitol taes opp i tarmen.. :ja: Og jeg mener ganske sikkert at det er ca 50% opptak vi må regne med her :snill:
Stemmer det med opptak, og det ER en uheldig bivirkning når smaksløkene hersker og du ikke klarer stå i mot. De fleste blir sittende, ikke bare en gang, men flere ganger på toalettet. Ikke bra, overhodet!
Hvis du absolutt må ha i deg sjokolade, kjøp vanlig Freia Premium med 70 eller 80% kakao, og spis i alle fall ikke mer enn litt. Bruk dagsrasjonen du har satt deg fornuftig. Finn noe annet som kan dempe suget for noe godt; ost, skinkeskiver med majones, eller finne i blogger noe konfekt, kaker o.l.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.