Her sitter jeg da.. klokken er kvart på seks om morgenen. Har prøvd å legge meg i sengen for å sove 4 ganger allerede.. Men får det ikke til.. Siden jeg startet på lavkarbo for en uke siden har jeg virkelig hatt problemer med å få sove. Jeg er heldig om jeg får 3 timers søvn.. Sover heller ingenting om dagen, men er trøtt, sliten og har hodepine...
Hvor mange karber ligger du på om dagen?
Hvis du er i ketose (og har tenkt å være der), så er det helt normalt å være trøtt, sliten, ingen energi, hodepine ++ den første tiden. Det er mens kroppen omstiller seg på fettforbrenning i stedet for karbohydratforbrenning - og det går ikke upåaktet hen i kroppen...
Dette kan ta et par uker, etterpå opplever de fleste økt energi og mindre behov for søvn.
Det kan være lurt å skrive i filosofiboksen din hvor mange gram karbo du planlegger å spise ila en dag, lavkarbo er et vidt begrep og spenner fra 0 til 150 g karbo om dagen.
Drikk nok vann og spis nok mat (+ nok fett hvis du er under ca 72 g karbo om dagen)
Jeg får heller ikke sove på dette kostholdet...er så full av våkenhet at hjernen nekter å koble ut.............Må få i meg karbohydrater om kvelden før jeg legger meg...det hjelper som oftest.........:o
Det funket som bare juling det. Litt brunost om kvelden og jeg sover som en baby :) :) LYKKE!!!
Men vekten står litt stille for tiden og det er IKKE gøy... meeeeeeeeeeeeeeen så skal jeg jo være kjapp med å innrømme at jeg har inntatt minimalt med vann og ekstremt med pepsi max den siste tiden.. :P får snart ta meg sammen så jeg ikke mister alle tennene mine :P
Jeg har sovet godt i det siste, men i går spiste jeg litt lite mat i det hele tatt, så i natt sov jeg dårlig igjen.(Tok ikke syltetøyet mitt, men to magnesium).. Må spise litt mer mat og ikke glemme syltetøyet.....:D
Ikke drikk Pepsi max, drikk lemonade søtet med Stevia....:p
Drikker jeg mye pepsi max på kvelden blir jeg lys våken også, som elelrs ikke har problemer med søvnen. Jeg har kuttet ut den brusen. Kroppen vegrer seg veldig mot den. Magnesium og b-vitaminene på kvelden kan hjelpe. Og ikke tenk, men føl kroppen din istedet. Legg deg når du er skikkelig trøtt så sovner du fort.Med pepsi max blir du vel ikke så lett det?
Vil ikke si at å spise karbo før man legger seg er noe triks! Det kan være du blir urolig pga magnesium- eller kaliummangel. Det er ganske sannsynlig at du opparbeider deg en mangel på disse ganske kjapt, da man får det meste av magnesium gjennom kornprodukter. Et symptom er at man er veldig urolig i kroppen.
Bakstreversk du liksom..:p......Kommer helt an på hva du spiser for å få i deg karbo før du legger deg til å sove det...Kunne godt spist 200 gram brokkoli, men jeg er magesover så jeg hadde ikke fått puste om jeg hadde spist det....Derfor tar jeg to spiseskjeer lettsyltetøy straks før jeg legger meg og er strålende fornøyd med å få sove om natten igjen.....
Brunost var hennes eget valg og funker det med et par skiver brunost for henne er det like bra som mitt lettsyltetøy.....:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.