< Tilbake til oversikten

Tarantes foccacia

tarante sa for siden:

5 egg
150 gr smeltet smør (saltet, kompenser event. med litt salt i røren) Min ble nok alt for salt, så vær forsiktig med Maldon på toppen!
1 boks Creme Fraiche
50 gr kokosmel
25 gr malte sesamfrø
1 toppet ts glutenmel
1 toppet ts bakepulver
1 ts fiberhusk
1/2-1 ts tørket rosmarin (event. kan blader av frisk rosmarin legges på som pynt på toppen)
2 hvitløksfedd

Smelt smør, avkjøl og bland med CF, rosmarin og hakket hvitløk.
Pisk eggedosis av eggene.
Bland øvrige ingridienser og ha i eggedosisen. Rør 2-3 ganger rundt før du har i det våte. Konsistensen på røren blir som en kakeoppskrift som er basert på "rør sukker og smør hvitt".

Helles i en liten langpanne som er kledd med bakepapir. Toppes med fetaost og oljemarinaden fra glasset + Maldonsalt.

Toppingen har lett for å synke i røren, så om du ønsker at det skal synes til slutt, så stek en hinne først og legge det på da (kanksje 3-5 min)

Stekes på 180 grader i 28 min.

Blir saftig og god! Passer som sidebrød til det meste, kanskje bortsett fra grøt ;)

tora trollmor sa for siden:

Denne oppskrifta likte jeg, tenkte jeg skulle kopiere den men det gikk ikke, vet ikke hvorfor. Kan du sende den til innboksen min ;) Takk Takk

tarante sa for siden:

Da har jeg sendt den som privat melding til deg :) Var det det du mente? Så ikke noe e-post-adresse når jeg kjapt kikket på profilen din nemlig :)
Lykke til :)

tora trollmor sa for siden:

Ble nok litt fort skrevet men innboks er ok, takk takk, fikk til å lagre den no :)

Camomilla sa for siden:

Oh, denne så god ut :)

sistegang sa for siden:

Denne skal prøves når jeg kommer hjem fra båttur. Takk for oppskrift.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.