Jeg bruker til vandlig zopliklone for søvn. Men Magesium skal jo virke på bedre søvn. Så altså etter hvert burde jeg ta en tbl 300 mg morgen så en 300 igjen på kvelden. tenkte å prøve det i helgen, da jeg ikke må tidlig opp. Men virker kanskje ikke så raskt. ?
Annet dere lavkarbo snertene vet om som er fint for innsovning så takk på forhånd :D
Magnesium virker mest muskelavspennende og generelt avslappende. Jeg ville ikke tatt morgendose, men heller kveld + seinkveld, eller begge til kvelds om du ikke får diaré av det.
For min del tok det et par dager før magnesium gjorde meg trøttere. Men det funket fint (spesielt i kombinasjon med trening før jeg skulle sove). Men hos meg ga det veldig løs mage, og det endte opp med at jeg måtte kutte magnesium helt ut i noen dager for å få roet ned magen :(
Magnesium hjelper ikke meg å få sove:nei:
Men den hjelper kroppen min med å holde seg i ro om natten. Før jeg begynte med magnesium var jeg så rastløs at jeg lå og sparka i lufta. Og da får man hvertfall ikke sove...
For se hvordan det går. Jeg glemte når jeg var hos legen med sønnen min å få ny resept på sovemedisiner. Så for gudskyld håpe jeg klarer å stå opp i morgen. Jeg sovner når jeg blir trøtt, men jeg sover ikke noe godt hele nattam ikke før på morgenkvisten :p
Det har jeg ikke i hus. Men muligens jeg har noe melatonin jeg kan ta, visst ikke har jeg noe andre piller for søvn som er mere fredfulle. Ikke meltanonin, men noe annet. Men de andre får jeg så hangover av. Så vil ikke ta dem. Så jeg får overleve å ringe legen i morgen.
Ja, man overlever alltids:smile: Det er bare så slitsomt når man ikke får sove.
Har ikke erfaring med andre sovemidler enn Imovane. Men prøvde Valerina Forte en gang, fra helsekost. Og da kan du snakke om hangover:eek: Og det var det eneste som skjedde også... Så dem anbefales ikke, hvertfall.
Jeg bruker av og til slow-release 3mg melatonin. Men har oppdaget at de kun fungerer som innsovningshjelp (det er de gode til), men de motvirker ikke "våkne kl 04"-problemet. For innsovning klarer det seg med 1/2 tablett. Det å dempe belysningen og holde seg unna lysende skjermer utover kvelden (og være ute i dagslys på dagen) hjelper faktisk like så godt - for min del.
Enten så hadde jeg nok flaks, eller så har lavkarvboen en del av "skylda" men tok to tbl magnesium i går og jeg har sovet faktisk veldig greit i natt :) Våknet par minutter før klokka. Så håper dette fortsetter, skal teste mere i helgen visst ikke får jeg få resept av legen på mandag. :)
Hehe - jeg våkner fra 03:50 - 04:10 hver natt, veldig ofte på samme minutt etterhverandre også. (04:03 tre dager på rad nå!)
Jeg lurer på hva det kan komme av - min nåværende hypotese er at det er kluss pga kortisolnivået er høyt på natten istedetfor om morgenen. Har satt meg som mål å få overtalt fastlegen til å gi meg spyttprøve på kortisol til uka, så kan jeg se om det er noe i veien eller ei.
Ja, jeg er overbevist om at kortisol har med dette å gjøre. Det skjer som regel når jeg allerede er stresset og kverna i hodet i tillegg går og går og går....Så for min del ligger det nok en fysisk (betennelsesreaksjon i bunn), men også en psykisk del på toppen som jeg nok hadde tolerert (bedre) hadde ikke kroppen allerede hatt sitt å stri med.
I perioder har jeg hatt nytte av å ha radio i sengen. Har den veldig lavt på, evt. med en øreplugg. Volumet så lavt at jeg ikke hører hva de sier uten å anstrenge meg. Det funker som "støy" som overdøver tankekjøret og hjelper meg liksom å slappe av. Sover ofte veldig godt da.
Ante ikke at magnesium hadde påvirkning på søvn... har tatt magnesium om morgonen og formiddagen lenge. Trodde det var nest å ta den før eller mellom måltider? Den skal jo hjelpe bla kalsium å bli tatt opp i kroppen? Hva er riktig? Om det hjelper på lakenskrekk, er det jo fantastisk...! bruker aldri noen piller for å sovne, har KUN dårlig erfaring med det...
Det er avslappene virkning på kroppen. Får kroppen til å slappe av mere. Natta i natt var ikke like grei. Så spennende hvordan det går fremover. Nå er kroppen min så vant til zopiklone, så jeg kan ikke gi meg riktig enda. Men jeg har jo sovet, men vondt i kroppen når jeg våknet.
Min erfaring med søvnproblemer er at når jeg har tatt imovane/zopiklone sammenhengende en stund, så trenger kroppen minst like lenge uten tabletten før den innstiller seg på at den skal sove om natten. For meg handler det om 3 veldig kjipe uker før den begynner å normaliseres igjen.
Ja jeg gir meg ikke, å vil helst ikke over på Zopiklone igjen visst jeg kan slippe det. Det beste er å ikke bruke det. Men i dag våknet jeg med en grusom smerte i kroppen, og hvert uvell gjennom hele dagen med hode pine osv. Så håpe det går seg til :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.