Da er det min tur til å melde meg ut av 30+ klubben.
9 Mars, Dagen da jeg startet mitt nye liv viste baderoms vekten som skrek i smerte hver gang jeg tråkket på den. 152Kg.:eek:.
I dag 4 månder å 11 dager senere viste vekten 125.8Kg.
Har ikke lenger en bukse som passer og de fleste gensere som tidliger var pølseskinn henger å slenger..
Min målvekt er 100-105 da jeg er Relativ stor og har en del muskler jeg ikke vil miste.
Hadde noe fortalt meg for et kort lite år siden at jeg skulle klare dette hadde jeg ledd av de å sagt at det ikke er mulig.
Har hatt noen "tunge" stunder med ustabil blodsukker(humør svingninger som en båt i storm) og dager da du aldrig føler deg helt mett. Men dette går heldigvis over.
27Kg i minus gjør noe med kroppen.
Jeg flyr opp trapper. Kan leke 3-4 timer i strekk med ungen uten noen problemer.
Min helse situasjon er nok bedre en de siste 8 årene.
Sexlivet har fått en hel ny dimensjon. :D
Livet har over det hele blitt mye bedre.
Selv er jeg en rykk og napp slanker virker det som.
Noen uker går jeg ikke ned.. Andre raser jeg ned 2-4Kg.
Virker som kroppen min ikke helt liker vekt nedgangen å den prøver å holder igjen hver andre eller tredje uke for så å gi slipp på vekten.
Håper dette motivere alle dere andre til å stå på å ikke gi opp.
Det er mulig. Selv om det noen ganger butter i mot og det føles som om verden ikke vil at du skal gå ned så ikke gi opp.
Eg har 30+ bak meg ... men også foran meg =sukk=
Men ja, det går an! Lykke til med dei siste. Men du vil vel ikkje forlate oss heilt, vel? :::blunker sjarmerande:::
Utrolig bra, da er det bare å fortsette som før for min del skjønner jeg. Har fortsatt noen kilo igjen, men du får meg til å holde ut, ved at jeg kan lese din og andres erfaring. Nyt sommeren med en sunnere kropp.;)
Trente mye de 2.5 første måndene svømming 5 dager i uken,
Men i sommer måndene har det blitt mere hus/hage/opppussings arbeid hjemme å lite trening.
Men selv uten treningen har jeg fortsatt gått ned...
Men starter med hardtrening igjen i slutten av juni.
Ja, trening er gull både som katalysator for vekttap, men ellers også. Føler meg så mye friskere etter en god økt. Jeg er bare i min første uke med lavkarbo, og føler at kroppen er litt tung, ikke så responsiv (skrevet blogpost om det locarb.tumblr.com/post/7893914142/elsker-fjelltur-men-i-dag-var-det-hardt). Hva er dine erfaringer rundt dette? Merket du noen overgansperiode? Gikk det i såfall over?
Jeg har hatt motsatt effekt, jeg har masse energi til trening og har trent ca hver dag siden jeg starta med lavkarbo, turer i fjellet (2-4timer), vektrening, cardio osv. Har mistet nesten 10cm på midjen, men "bare" gått ned 5-6kilo på like mange uker. Kontroll måling i morges gikk jeg også opp 600g fra forrige uke, men har fått noen gode råd fra ruslepølsa med tanke på kalorier som jeg skal følge.
Kanonbra at du har hatt full energi hele veien. Jeg tror nok at det kommer for meg og :) Kjører likevel på meg trening så ofte som jeg kan, uavhengig av energinivå.
Første par ukene med trenging var bare sykt tunge. (mest fordi jeg var i dårlig form tror jeg), Men etter ca 3 uker ( tror jeg) løsnet det skikkelig.. gikk fra 1000 meter i timen til ca 2500+ Nærmet meg 3000 meter i timen før jeg tok pause.
Når jeg trente på slutten var det helt sykt.. etter en time med hard svømming var jeg ikke engang skikkelig sliten. Tok jeg meg en 5 min pause var det som å starte på nytt igjen.. Kunne bare peise å med meter på meter.
Men merket at om jeg starte med sprint serier (svømme så fort du kan 5-10 X 50 meter) falt jeg helt i grus.. Har masse utholdenhet men merker at jeg ikke har så like mye ekslosiv styrke som før .. Mistenker at det kommer av at jeg nesten ikke inntar kjappe karbohydrater lenger.
:-)
Mvh
RusleP
Jeg starter på uke6 nå på søndag, har som sagt ikke den største nedgangen (ca1kg i uka) men passer ett par jakker nå som var litt for små før:).
Starta med å gå masse på fjellet(gikk ca annen hver dag 2-3timer), hadde masse energi, men tror jeg enda spiste for mye i denne perioden. Pølsa ga meg noen gode tips ang kalorier så prøver begrense hva jeg spiser nå også for å få fortgang i vektnedgangen. Samt hive inn alle aktiviteter på diett.no
De dagene det har vært dårlig vær har jeg prøvd trene endel hjemme, er så heldig at jeg har kinorom/nå treningsrom. Prøvd litt forskjellig treningsopplegg, 30 shred, 30 day ripped, p90x. Men er ikke helt sikker på jeg enda vil gjøre, cardio eller vekter:) dog viktige er å holde seg aktiv uansett:)
Jeg skjønner at vektnedgangen blir påvirket av dette men klarer ikke dy meg nå som jeg er "on a roll". Forventer en nyfødt i huset innen denne mnd, så det kan forandre en del:)
Til stormann: Jeg gikk på Ketolyse to måneder i fjor og raste ned 15 kilo. Etter det ble det masse kaos med flytting og alt som følger med, så ketolysen ble lagt på hyllen til fordel for litt vanlig sunn fornuft der jeg begrenset karbo-inntaket. Den fornuften i kombinasjon med en magesekk som hadde krympet noe enormt og mangel på søtsug, så forsvant 9 kilo til helt av seg selv på bare noen måneder- uten at jeg merket det! :flau:
Men nå skal jeg løfte meg i nakken igjen og kvitte meg med minst 10 kilo til, helst 20 kilo, før jeg begynner å bli nogenlunde fornøyd og kan finne min trivselsvekt. :)
Bare heng i, plutselig så får du kjempe-fremgang, og så bremser det litt, så løsner det litt igjen. Det går gjerne litt i rykk og napp, men så lenge man har fokus på stien man går og destinasjonen, så kommer man hvertfall frem en gang. :liste:
Det skulle være nok av tips på dette forumet til å få deg til å rase ned før du vet ordet av det. :) Jeg merket stor forskjell med en gang jeg trente lenge og moderat, det nyttet ikke med sånne heftige treningsøkter. Jeg svømte en time eller to, evt gikk en laaaaaang tur, dro i stallen og jobbet med masse praktisk, osv. Det fikk jaggu gang på ting, uten at man trenger å slite seg ut og svette kuler av den grunn. :) Og et stort glass vann før hvert måltid, en proteinshake til lunch og mest mulig fett til alle andre måltider. :)
Sukk det straffer seg å ta en kose "kveld" merker jeg.
Koste meg ned masse sushi fredag kveld.(skikkelig sushi med ris og alt).(samt litt annet snopp).
Dette kostet meg denne ukes nedgang ja.
Får vel legge inn neste nivås trenings gir denne uken da.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.