< Tilbake til oversikten

Mer hissig på ketolyse?

lucifine sa for siden:

Mannen mener at jeg er mer hissig nå på ketolyse (og jeg kjenner det nok litt selv ifm snuppa når hun slår seg vrang), er det flere som har det sånn? Hvordan og når går det over? Please si at det går over.. :o

Gerd sa for siden:

Jeg ble mye roligere etter jeg begynte på ketolyse :ja:

Jeg var en skikkelig hissgpropp før.

Señora sa for siden:

Min mann sier jeg er roligere nå enn før lavkarbo.

Tufso86 sa for siden:

Jeg er så stabil i humøret som jeg aldri har vært før! Føler meg rolig, harmonisk, og ganske så lykkelig! Bortsett fra en dag eller to før mensen, da er jeg hissipropp deluxe.

Furine sa for siden:

Eg kjenner ei som seier ho vart hissig av ketogen diett, men eg veit ikkje når det går over. Eg sjølv er omvendt, mykje rolegare på denne maten. Men eg har vore ganske hissig av meg tidlegare, slik er det når ein har hormontrøbbel. ;)

lucifine sa for siden:

Jeg selv føler at jeg er roligere men mannen er ikke enig... Er vel han som merker det best? Han sier at jeg har mye kortere lunte nå og det syntes jeg er tragisk- spesielt ettersom jeg er hissig fra før..

Suz sa for siden:

Jeg har fått samme tilbakemelding både fra mann og barn. Føler meg mye roligere selv, men mannen sier at jeg er ustabil, mer oppfarende og litt "pms-aktig" hele tiden. Rart egentlig at jeg ikke merker det selv. Men jeg sluttet med ketose og spiser litt mer karbo, og nå er mannen fornøyd.

halkatlala sa for siden:

jeg er mindre hissig nå, men de første ukene var jeg slapp, hadde vondt i hodet og var potte sur :)

Aisen sa for siden:

Jeg følte meg mer stabil i humøret når jeg kom i ketose enn før ketosen, men fikk inntrykk av at sambo kanskje mente noe annet. Tror jeg plutselig følte meg i kjempeform, hadde superkrefter og overskudd på energi og ble nesten litt euforisk. Ga seg utslag i at jeg gjerne ville diskutere mer (alt egentlig....) og ble nok mer høylytt, freste rundt med bakeformer, oppskrifter, mopper og støvkluter og fektet med bein og armer dagen lang :o.

Gått over nå.....:cool:

lucifine sa for siden:

hm så dersom de syntes det blir verre så burde jeg kanskje øke kh inntaket? Sukk og jeg som liker meg her i ketose :sparke:

BenteR sa for siden:

Jeg er i ketose selv om jeg ligger på 40-50 karber pr dag.
Jeg er født naturlig morgengretten og har alltid hatt et .....interessant....temperament:rolleyes:, men gjengen min sier jeg er greiere og ha i hus nå enn før:D

AntoniaM sa for siden:

For de som sliter med PMS i forbindelse kan jeg anbefale kosttilskuddet Dong Quai eller andre varemerker som inneholder urten Angelica siniensis (håper det er riktig stavet). Jeg har brukt den i mange år og kan ikke klare meg uten. Den gjør meg mer stabil i humøret og mindre melankolsk. Nå er jeg ferdig med mensen for godt, men bruker den fortsatt i halv dose.

Angelica siniensis er i nær slekt med norsk kvann og kalles også Kvinnenes ginseng.

Restart sa for siden:

Jeg føler meg også mer hissig nå, og det er en skikkelig ubehagelig følelse..

Men jeg vet ikke om det er fordi jeg generelt kjenner mange bivirkninger nå i begynnelsen på dette nye kostholdet, og siden jeg sliter med sykdom i utgangspunktet blir det da så lite krefter igjen at jeg trodde det var grunnen...
At jeg er tom for krefter, og at derfor toleranse-grensen er lavere.

Men jeg håper virkelig det vil stabilisere seg, for det er ingen god følelse å ta seg i å bli for skarp mot folk som ikke fortjener det, eller å være så sliten for den saks skyld.

Spisestue sa for siden:

Jeg er visst mindre hissig nå, sier mannen...:o

Yrla sa for siden:

Om du føler deg bra selv ville jeg ikke endret kostholdet. Tilskudd av nattlysolje hjalp meg mot pms. Det tok tid før jeg merket endring. Nå på lavkarbo trenger jeg det ikke. Om jeg skulle øke karbohydratene uten å gå ut av ketose ville jeg spist mer grønnsaker.

KarMa40 sa for siden:

Min lett irritable samboer, i utgangspunktet altså, får plagsomt kort lunte i perioder hvor han ikke får nok fett.

langaard sa for siden:

Jeg var skikkelig hissig når jeg spiste lavkalorimat!!(sulten hele tiden:mad:)
Nå er jeg mett og god, og med et stabilt humør:D

Ueland sa for siden:

Kroppen har en vane med å bli "amper" når det fjernes noe den har for vane å få, enten det være seg karbohydrater, alkohol eller røyk.

Og som med "alt" annet går det over.

Megvel sa for siden:

Jeg har ikke lest hele tråden men. Lurer på om det kan ha med hormonstabilisering å gjøre? De som har trøbbel med hissige blodsukkersvingninger blir rolige mens de som har PCOStendenser får syklusen tilbake og dermed kommer disse (sunne) hormonsvingningene frem som man kanskje hadde glemt...

Yrla sa for siden:

Det var interessant:)

Carisma sa for siden:

Det stemmer ikke for meg. Jeg har pcos, men blir mye mer stabil psykisk i ketose. Både i humør og psyke.

Megvel sa for siden:

Så bra da Carisma!

lucifine sa for siden:

Jeg har ikke fått diagnosen pcos men jeg er sikker på at dersom de hadde undersøkt meg i dag så hadde jeg fått diagnosen. Jeg har alltid hatt humørsvingninger når blodsukkeret faller (når jeg er sulten) eller når jeg er trøtt.

Spiser masse fett føler jeg, går etter 75/20/5 regelen og ligger gjennomsnittlig 1700 kcal om dagene (regnte det ut for moro).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.