< Tilbake til oversikten

I ketose etter EN dag, bare?

bigmum sa for siden:

Ja, er det virkelig mulig, eller er det noe gærent med sticksene mine tro?

Nerthus sa for siden:

De aller fleste uansett kosthold vil være i ketose over natta så det er nok mulig.

bigmum sa for siden:

Hmmmm....tja....i dag morges var jeg plutselig IKKE i ketose lenger...enda jeg ikke har spist noe mer etter at jeg testet i går kveld...mejjkelig ja :rolleyes:

Nerthus sa for siden:

Stort fettinntak kan også gi ketose, samtidig som hard trening kan vise at du IKKE er i ketose siden treningen har "brukt opp" ketonene fra fettforbrenningen :)

Lillemy71 sa for siden:

Ketostix er ikke pålitelige, stol heller på at du spiser lite nok kh. Etterhvert lærer du å kjenne symptomene som f.eks den deilige ketoseånden :D

j0achim sa for siden:

Jeg brukte masse Ketostix til å begynne med.

Men som veldig mange andre sier, det er lett å bli hengt opp i stix noe jeg selv var da jeg først begynte, ble for mye hodebry for min del, dog de var veldig grei på ferie da det ikke er alltid like lett å ha helt kontroll på inntaket.

Men tilbake til topic, selv kan jeg drikke lyst øl 2,5g karbo pr 100ml 10-15x bokser (0,33l) på en kveld å være tilbake i ketose i rundt 12:00-13:00 tiden dagen etterpå.

Livsglede sa for siden:

Kast sticksene dine eller bruk de opp i en fart. Jeg var også helt opphengt i disse sticksene for leeenge siden. Men ble jo stresset av de. Prøvde meg med en pakke eller to her for en stund tilbake for å teste meg litt, men ble like hekta og påvirka i humøret.Ketose eller ei er ikke avgjørende for om du går ned i vekt. Så jeg personlig mener det er bedre å telle karbohydrater da enn hele disse sticksene. Sticksen skal dessuten ikke brukes på dagtid, kun på kveld og ca 2 timer etter inntak av mat eller trening. All måling utenom er bare "juks" og gir falsk trygghet for de som søker ketose.

Minimus sa for siden:

Jeg kom i ketose etter en dag (målt på kvelden flere timer etter måltid) og kom like fort inn igjen den ene gangen jeg falt ut. Jeg har minimalt med symptomer når jeg er i ketose, så for meg er stixene viktige. Tester de dagene jeg feks har spist litt mer bær enn tillatt eller dersom jeg har spist noe jeg ikke har vært heeelt sikker på innholdet. For meg har heldigvis ketose resultert i vektnedgang og jeg har gått ned 11 kg siden 22 mai, men det er sikkert veldig individuelt det som alt annet.

langaard sa for siden:

Kunne vært greit med stix som viste karboinnholdet i kroppen da, (karbostix):)

bigmum sa for siden:

Takk for svar alle mann:) Ja da er det vel mulig da:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.