< Tilbake til oversikten

Du må gi andre brukere ryktepoeng før du kan gi til denne

Skorpia sa for siden:

Irriterende.
Når jeg finner et innlegg jeg synes er toppers,og tenker her må jeg vaffa gi ryktepoeng,da slår det ikke feil.

Så da ender det opp med at jeg husker at jeg skulle gi ryktepoeng til denne personen,men ikke hvilket innlegg og hvorfor.

Kunne det vært mulig å fått en bedre oversikt?

Summer sa for siden:

Du kan skrive det ned? :)
Eller, du kan gå ut og gi rykte til andre slik at du kan gi til det innlegget du sikter til.
Eller du kan gi til den personen du husker, og skrive at det var for et annet innlegg, men som du ikke finner.:)

Skorpia sa for siden:

Ja da vet det,me skrive det ned nei,og bare går rundt og gi ryktepoeng i hytt og pine,nei.
Det ender opp med at jeg husker navnene så når jeg er inne på dem neste gang vet jeg at å ja jeg skulle gi poeng der.

Noe å tenke på, det var faktisk du som skulle få poeng nå:-)

Summer sa for siden:

jeg mente ikke i hytt og pine da..;) Det finnes masse gode innelgg:)

HP sa for siden:

Du har oversikt over hvem du har gitt til i kontrollpanelet ditt :) Nedenfor hva du har fått.

Les alt her: www.lavkarbo.no/ryktesystemet_forklart.html

sommerfugl sa for siden:

enig jeg. er jo ikke litt av vitsen borte når en ikke kan gi litt gode tilbakemeldinger på det en vil?

er jo ikke alle som er her så ofte, og de har jo et mindre antall personer å gi til, for de prater jo sikkert med bare noen få..

er jo noen man prater mer med enn andre, jeg har f.eks. noen som er kjempeofte innom meg, og som trøster og støtter meg en masse, er så koselig å gi en liten prikk... :) ;)

hvorfor gikk vi egentlig opp fra fem til ti?

Amica sa for siden:

Hvorfor MÅ man ha sånn "resirkulering" av hvem du gir til da? Vi skjønner jo at vi ikke skal sitte å gi 30 rykter på en gang da, vi er jo voksne mennesker og kan jo oppføre oss :p (tror jeg? :D ).

HP sa for siden:

Her er 110+ registrerte brukere på per dag :snill: Den gang vi satt den til 5 var vi 30 ;)

Om du ikke klarer å spre til 10, så har du enten: For høye krav, eller så leser du innlegg av for få brukere.

Spredning av rykte har vi for å unngå "klikking" (ikke med musa ;))

Aline sa for siden:

jeg synes det funker fint, jeg :) får jeg ikke gitt poeng, så skriver jeg det i kommentaren :)

Fedonisten sa for siden:

Sorry HP - men her syns jeg du svarer arrogant og veldig kategorisk :mad: Mulig vi er mange som stiller for høye krav for å gi ryktepoeng - eller leser innlegg av for få brukere, men jeg kommer ikke til å bare "slenge ut poeng i hytt og pine" for å få gitt til de jeg VIRKELIG har lyst til å gi til.

:nei:

kommer ikke på frågan......

Oppgitt Fedonist

HP sa for siden:

Takk, Fedonisten :)

Fedonisten sa for siden:

Vær så god - bare hyggelig - skal det være no' mer?

:snill:

HP sa for siden:

Vel, siden du spør: Så skader det ikke med et ryktepoeng da? ;)

MHM sa for siden:

:snill: :snill: :snill: :snill: :snill:

er vel roten til alt...?

mofe sa for siden:

:lol:

Summer sa for siden:

Hva har man rykte funksjonen for? Man har den for to formål: At man kan være hyggelig med hverandre og at man kan gi tilbakemelding på gode og hyggelige innlegg. Hvor mange forskjellige årsaker det finnes for å gi rykte har vi hatt en annen tråd på, og der viste det seg at alle bruker mange forskjellige årsaker til å gi rykte.

Den andre grunnen er den overordna funksjonen, som også er den årsaken vi ikke liker - den mange hisser seg opp over: Den viser hvor populær personen er i forhold til om vedkommende er veldig hyggelig, oppmuntrende, kunnskapsrik og berører andre med det vedkommende skriver. For man må fortjene det ryktet man får… Man får det ikke uten grunn. Men samtidig så er det ingen som er med på at det skal ha en slik funksjon, og da lurer jeg på hva som er galt med å klikke på karma og si : velkommen, - det var en koselig presentasjon. Sånn for å dytte noen litt i gang, - sånn fordi vi husker hvordan det var i begynnelsen når ryktesystemet begynte og vi kjempet i mot fordi redselen for å være den som ble liggende langt etter skaket litt i systemet vårt og trigget redselen fra barndommen om å være den som ble valgt sist til lagspill.. Tenk å komme ny inn på et forum og skulle bygge seg opp, og ikke nå noen vei, fordi de som ligger fem på topp av posterne bare sender hverandre oppover? Er det rettferdig? Er det rettferdig at to nye sender hverandre til topps uten å bidra med så mye og ingen engang vet hvem de er? Og er det egentlig noe galt i å spre litt karma og være hyggelig, - sånn bare for være hyggelig?

Mine tanker i kveld. :)

sommerfugl sa for siden:

oj, er vi blitt så mange? syns liksom ikke det var så lenge siden vi satte opp til fem jeg.. :p men skjønner pointet ;)

ingen av delene for tenk...! :snill: :snill:

hihi :D

MHM sa for siden:

Synes ryktesystemet er veldig fint jeg!

Eneste som er dumt er at lista over topp-ti er borte... :cool:

:p :p :p :p :p :p :p :p :p :p

mofe sa for siden:

Mine tanker om det:

Jeg tror at uansett hvordan man lager systemet - så vil det alltid være noen som ikke er enige i at det er sånn og slik.

Som ellers i sammfunnet, mener jeg.

Aline sa for siden:

enig :)

Skorpia sa for siden:

Jeg har tenkt litt ,og det er jaffal ikke for ofte:D For jeg har litt problemer med å gi rykte til enkelte ja,men det kommer rett og slett av at det er noen her som kun ønsker velkommen,gir ros,og gode lovord men kommer ikke med et eneste fornuftig inlegg. Hverken om kosthold eller noe annet. Fint å gi ros ønske velkommen,det er ikke det,men jeg har faktisk tatt meg selv i å lete etter et lengre fornuftig inlegg hos noen.
Fordi det alltid,når jeg ser er smileys,oglykkeønskninger men aldri en fornuftig setning.
Det er noen her som trenger å bli selvstendige og si sin mening!!!!!

Aline sa for siden:

får da håpe at det er flere enn ti her inne som sier sin mening...?(ikke en eneste smiley hihi...)

Skorpia sa for siden:

Hehe vet det og har begynnt å telle nå, to til og jeg kan gi rykte til den jeg ville gi rykte til osv.Hehe!!

magdalena sa for siden:

Synes ryktesystemet fungerer fint som det er,at det skal spres til 10.Klart at enkelte ikke er fornøyd,men det kan man ikke forvente heller.Man er forskjellig,enkelt og greit!

Hvis det hadde blitt "fri flyt" så tror jeg faktisk ikke det hadde gått så bra,har nemlig en mistanke at enkelte er for opptatt av poeng her..Og ser tendenser,gir du meg poeng så får du tilbake.Synes det blir litt feil det.Og det gleder i allefall ikke meg særlig,men derimot,de små kommentarene;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.