Er ny her jeg.96 kg viser vekten nå.Kunne tenkt meg å komme ned til 66 kg.Gikk en stund på lavkarbo i form av pulver.Gikk ganske bra det altså, gikk ned masse men så blei jeg sulten.Så fortalte ei venninne meg om lavkarbo mat.Oi, slippe å være sulten.Det er jo genialt.Men sliter med å finne ut hva jeg skal spise til frokost, lunsj og kvelds.Middagen er jo ganske enkel og grei.Spiste egg og skinke til frokost i dag men meierismør.Men er i jobb der det egentlig er litt vanskelig med dette lunsj greiene.Kan noen gi meg noen gode tips?Hvor mye vann bør jeg drikke hver dag?Drikker ganske mye vann sånn ellers, ca 2,5 liter hver dag.
Hei,
Jeg anbefaler at du tar deg en tur innom Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Der finner du bl.a. en link til en genial liten brosjyre som heter ’LCHF på 3-minutter’, mange printer den og henger den på kjøleskapet. I tillegg så finner du også linker til mange inspirasjonstråder med oppskrifter og noen egne der man har lagt inn hva man har spist til frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Ser at du ikke har valgt deg hvor på lavkarbo skalaen du skal ligge, lavkarbo er en paraplybetegnelse for karbo reduserte kosthold med inntak fra tilnærmet null til 150 kh pr dag, så velger du lavt kh inntak så må du passe på at oppskriftene passer inn i din lavkarbo rettning.
Akkurat nå har jeg ferie, men når jeg begynner i jobb igjen i august, har jeg tenkt til å bake lavkarboknekkebrød eller brød og ta på masse smør, ost og kjøttpålegg, eller kokte egg, salater, noe god ost (feks babybell "minioster") m.m. Variasjonene er nesten uendelige på lavkarbo!:stortsmil
Lykke til!:)
Salater av alle slag er jo enkelt å blande sammen i en matboks. Behøver jo ikke være det samme hver dag.
Suppe går fint an å ha med på termos med selvlagede gode knekkebrød til. F.eks:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.