< Tilbake til oversikten

En "færskis" trenger hjelp til starten

*Tulla* sa for siden:

Jeg er helt fersk på dette (har ikke startet ennå, men har planer om å gjøre det)

Så jeg lurer litt på noen ting (har snappet om noe med å lese litt rundt her, men ikke skjønt dette helt)

1. Hvor mye/mange brødskiver kan man spise av Lindbergbrød hver dag?

2. hva kan man ha til pålegg?

3. ser at en del spiser 01% fett yougurt- hvorfor den og ikke en annen - hvor mya pr dag?

4. Hvor mye kjøtt feks til middag?

5. Er det noen begrensninger i antall måltider om dagen?

Håper jeg ikke lager rot i systemet med å legge den ut her :o

Amica sa for siden:

Tror jeg skal la noen av de erfarne svare. Hvilken filosofi følger du da? Er litt ulikt med det Fedon brødet, om du følger den strengeste dietten er vel ikke denne typen brød tillat. Men du må nesten lese deg litt fram, er ulike dietter å følge - hva er ditt mål?

Nei, skal la noen andre svare som har peiling, men anbefaler deg å bruke "Søk" fuksjonen, er myye rart på dette forumet! :p

Hilsen en annen nesten-færsking :D

luringen sa for siden:

hei...

velkommen hit. Anbefaler deg sterkt å kjøpe enten Atkins elelr Lindbergboka...så får du svar på dette og mye mer.
Prøver å svare deg litt her og da...:

1. Hvor mye/mange brødskiver kan man spise av Lindbergbrød hver dag?
    Jeg spiser 2 skiver til frokost...har funnet ut at brød er best for meg på formiddagen.

2. hva kan man ha til pålegg?
    Tja alt som ikke har særlig karber...og gjerne mye av det! Jeg bruker feks makrell i tomat, egg, kaviar og majones, skinke, ost...og gjerne litt grønt da.

3. ser at en del spiser 01% fett yougurt- hvorfor den og ikke en annen - hvor mya pr dag?
    Fordi den ikke inneholder sukker, men fruktose

4. Hvor mye kjøtt feks til middag?
    Vel...i utgangspkt så mye du orker...men Lindberg sier 1/3 av hvert da...treige karber, proteiner og evt etter hvert litt ris eller (fedoon) pasta feks.
    Jeg spiser til jeg blir mett, men bruker kun grønnsaker da som tilbehør, ikke potet, ris eller pasta. Saus derimot...namm.
    Lykke til!

5. Er det noen begrensninger i antall måltider om dagen?

Daizy sa for siden:

Hei Tulla :)
Kan prøve å svare så godt jeg kan...men litt vanskelig når jeg ikke vet om du er atkinser eller lindberger...

1. Atkinsere kan ikke spise kornprodukter i det hele tatt før laangt utti fase 2. Lindberger kan vel det, men sikkert i moderate mengder
  2. Egg i alle varianter, skinke og andre kjøttpålegg, majones, smør, leverpostei, tomat, paprika og augurk osv...Og ost/smøreost ++
  3. allerede svart på ser jeg
  4. Atkins har vel ingen grense, men man skal spise til man føler jeg seg mett bare.
  5. Så vidt jeg vet så er det ikke det. Selv prøver jeg å spise 4-5 måltider hver dag. Men jeg vet også at mange spiser ca 6 små måltider hver dag.

Du kan jo kikke litt i diverse dagbøker her, så ser man hvordan folk spiser... Ellers er det jo egne frokost tråder etc :)
Velkommen hit Tulla & lykke til :)

*Tulla* sa for siden:

Vet vel ikke helt hvilken "metode" jeg skal prøve, men tror nok det heller mot Lindberg siden Atkins er så veldig streng :)

mofe sa for siden:

Ang. mengde kjøtt - så klarer kroppen kun å nyttiggjøre seg 25-30 gram protein fra hvert måltid. Det er rundt 150 gram kjøtt, eller 3-4 egg. :)

Titt under Lindberg-delen av forumet - mye bra stoff der! :ja:

Tidligere bruker sa for siden:

Igjen Tulla, hyggelig at du fant veien hit! :D

Etter at jeg har "pratet" med deg i noen måneder nå, så tror jeg at Lindberg vil være bra for deg.

Jeg spiser mellom 2-4 Lindbergsbrødskiver hver dag. Fungerer fint.
Og angående antall vil jeg tro at fire måltider er minimum. Men skal vel ikke spise så utrolig mye til hvert måltid da....
Hmm... nå er jeg ikke så erfaren da, men kanskje andre kan svare mer nøyaktig :)

Det fungerer iallefall for meg. Og håper det fungerer for deg.

luringen sa for siden:

hei glemte å svare på siste spørsmålet;

antall måltider...:Tja, ca 4? med noen små mellommåltider innimellom? Det som passer best for deg! Men ikke la det går for lenge i mellom.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.