Blir fest i kveld! Første gang på lenge!! :D Har i den forbindelse hørt at man tåler mindre alkohol hvis man spiser lavkarbo. True or false? Vil ikke risikere å bli liggende i en eller annen grøftekant i kveld...:rolleyes:
Jeg var på fest med jobben etter ha vært i ketose i to uker. Jeg ble dritings etter en flaske vin og måtte gå og legge meg. Klokken var vel noe sånt som ni.
Jeg har drukket mange ganger... Første gangen hadde jeg nesten ikke spist i forveien og da gikk det galt, men om jeg passer på å spise sjikkelig har det ingenting å si for meg lengre...
Det som skjer er ca det samme som når man drikker på tom mage.
Alkoholen går "rett i levra" og du blir mye fortere full. Tipset mitt er å prøve å drikke saktere, kanskje innbille deg at det du drikker er dobbelt så sterkt som det egentlig er.
Drikker du vanligvis mye, og drikker i "normalt" tempo mens du er i ketose kan du risikere alkoholforgiftning. -Og det er noe dritt i grunnen...
Antakelig merker du mindre til dette fenomenet etter ei stund. Enten fordi toleransen din øker, eller fordi du rett og slett drikker annerledes.
Det med allergtabletten virker ikke lenger.. De byttet virkestoff fordi det ble kjent at pillene ble brukt for å forhindre fyllesyke.. Så ikke stol på at den skal hjelpe deg;)
Jarra! Da var kvelden overstått!:D Jeg drakk 8 bokser cider på voerspielet og x antall vodka med sukkerfri brus og en flaske (!) hvitvin ute på byen, og det gikk helt fint. Tror jeg er hardbarka når det gjelder drikking av alkohol :o Hodepine fra h¤#%&& i dag, men paraceten ordner det.. ;)
Jaiks, da hadde jeg ligget i rennesteinen for lenge siden. Jeg drakk på fredag 5 halvlitere med cider, en 0,33 cider ute og en baileys og kaffe (et helt melkeglass, hehe) og var god og brisen hele kvelden, men heldigvis ikke dårlig i går, bare trøtt.
Var det ikke certizin (vet ikke om det er rett skrevet, men, men) som var det stoffet som "hjalp" mot alkoholens mindre ønskede bivirkninger?
Vet at du får allergitabletter både med og uten certizin.
Vet ikke hva virkestoffet heter jeg.. Vet bare at Zyrtec byttet det ut med et annet fordi det ble så misbrukt.. Var jo tips i VG til og med om å ta tablettene før fylla...
Cetrizin er en type allergitabeletter som er like zyritec. Så cetrizin er ikke et virkestoff. Virkestoffet i allergimedisiner heter antihistaminer.
Antihistaminer har vært brukt mot allergi i en mannsalder. Virkningen beror på binding til og blokkering av reseptorer for histamin som frigjøres ved allergireaksjonen.
Jeg blir så dritings og tåler utrolig lite! Så skal jeg feste foretrekker jeg å spise litt karbs først fordi jeg "glemmer" jeg ikke tåler noen ting. Her snakker vi to tre vinglass!
Ok.
Ser på de tablettene jeg har at de inneholder 10 mg cetirizine hydrochloride pr tablett. Trodde at det var det stoffet som "hjalp" mot fyllesyke... :o
Ikke om jeg har spist karbs, da tåler jeg masse! Merkelig det der, ikke engang placebo :P
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.