< Tilbake til oversikten

Drikke seg full på lavkarbo?

trønderjente29 sa for siden:

Blir fest i kveld! Første gang på lenge!! :D Har i den forbindelse hørt at man tåler mindre alkohol hvis man spiser lavkarbo. True or false? Vil ikke risikere å bli liggende i en eller annen grøftekant i kveld...:rolleyes:

langaard sa for siden:

Mange tåler mindre alkohol når de spiser lavkarbo:)
Kos deg på fest, drikk med måte:)

Batillip sa for siden:

Jeg var på fest med jobben etter ha vært i ketose i to uker. Jeg ble dritings etter en flaske vin og måtte gå og legge meg. Klokken var vel noe sånt som ni.

nightly sa for siden:

Jeg var ute på torsdag og ble ganske så pussa etter 0,5 cider og tre glass vin:o

Ouch! Ok, skal prøøøve å ta det litt med ro.. :D

jeg kjenner ikke denne "måte" du refererer til, men hvis jeg ser han skal jeg si hei iallefall!:full:

nightly sa for siden:

Hehe.. Ja spørs det ja.. Ble smådårlig dagen etterpå også.. Så her blir det ikke ut på en stund:p

langaard sa for siden:

Ja han Måte, er en kjedelig fyr:lol:

jepp, omgås ikke med sånne folk som regel...:D

skal ta en sterk allergipille før jeg begynner å drikke, synes jeg husker at det hjalp meg før (i mine ville unge dager..:D)

Cassiopeia sa for siden:

Ketosefylla er billig, og det er ikke så dumt å være forberedt på at du antakelig tåler mye mindre enn ellers.

Idarull sa for siden:

Jeg ble full men på en litt annerledes måte enn før. Jeg ble VELDIG full da :p

Dolly sa for siden:

Jeg har drukket mange ganger... Første gangen hadde jeg nesten ikke spist i forveien og da gikk det galt, men om jeg passer på å spise sjikkelig har det ingenting å si for meg lengre...

tenkte meg at mat kunne spille litt inn, så jeg har kjørt innpå med lavkarbo pizza med masse majones på. håper det legger et lite "grunnlag"..;)

jeg pleier alltid å bli VELDIG full, så da blir alt som vanlig i kveld, da :D

Chalos sa for siden:

Jeg har ikke noe fornuftig og komme med, MEN kos deg på fest da ;)

Cassiopeia sa for siden:

Det som skjer er ca det samme som når man drikker på tom mage.
Alkoholen går "rett i levra" og du blir mye fortere full. Tipset mitt er å prøve å drikke saktere, kanskje innbille deg at det du drikker er dobbelt så sterkt som det egentlig er.

Drikker du vanligvis mye, og drikker i "normalt" tempo mens du er i ketose kan du risikere alkoholforgiftning. -Og det er noe dritt i grunnen...

Antakelig merker du mindre til dette fenomenet etter ei stund. Enten fordi toleransen din øker, eller fordi du rett og slett drikker annerledes.

nightly sa for siden:

Det med allergtabletten virker ikke lenger.. De byttet virkestoff fordi det ble kjent at pillene ble brukt for å forhindre fyllesyke.. Så ikke stol på at den skal hjelpe deg;)

Carisma sa for siden:

Drikk minst to glass vann pr glass alkohol!

takk!:) koste meg, jeg!:D

åhh? haha! det var dumt:o

Jarra! Da var kvelden overstått!:D Jeg drakk 8 bokser cider på voerspielet og x antall vodka med sukkerfri brus og en flaske (!) hvitvin ute på byen, og det gikk helt fint. Tror jeg er hardbarka når det gjelder drikking av alkohol :o Hodepine fra h¤#%&& i dag, men paraceten ordner det.. ;)

Kanskje det hjalp at jeg satt og knasket baconcrisp mens jeg drakk?

Señora sa for siden:

Jaiks, da hadde jeg ligget i rennesteinen for lenge siden. Jeg drakk på fredag 5 halvlitere med cider, en 0,33 cider ute og en baileys og kaffe (et helt melkeglass, hehe) og var god og brisen hele kvelden, men heldigvis ikke dårlig i går, bare trøtt.

Cassiopeia sa for siden:

:ja:

Gracella sa for siden:

Var det ikke certizin (vet ikke om det er rett skrevet, men, men) som var det stoffet som "hjalp" mot alkoholens mindre ønskede bivirkninger?
Vet at du får allergitabletter både med og uten certizin.

nightly sa for siden:

Vet ikke hva virkestoffet heter jeg.. Vet bare at Zyrtec byttet det ut med et annet fordi det ble så misbrukt.. Var jo tips i VG til og med om å ta tablettene før fylla...

Livsglede sa for siden:

Cetrizin er en type allergitabeletter som er like zyritec. Så cetrizin er ikke et virkestoff. Virkestoffet i allergimedisiner heter antihistaminer.
Antihistaminer har vært brukt mot allergi i en mannsalder. Virkningen beror på binding til og blokkering av reseptorer for histamin som frigjøres ved allergireaksjonen.

Tidl. medlem sa for siden:

Jeg blir så dritings og tåler utrolig lite! Så skal jeg feste foretrekker jeg å spise litt karbs først fordi jeg "glemmer" jeg ikke tåler noen ting. Her snakker vi to tre vinglass!

:eek: forskjell på folk tydeligvis!;) du hadde vel havnet på sykehus av mitt inntak du da..:o:p

Gracella sa for siden:

Ok.
Ser på de tablettene jeg har at de inneholder 10 mg cetirizine hydrochloride pr tablett. Trodde at det var det stoffet som "hjalp" mot fyllesyke... :o

Tidl. medlem sa for siden:

Ikke om jeg har spist karbs, da tåler jeg masse! Merkelig det der, ikke engang placebo :P

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.