Jeg har i en periode spist en del bringebær, spiser ca 400 gram bringebær med kremfløte, spiser dette som ett måltid.
Jeg går ikke på ketosekuren men på lavkarbo der jeg holder meg til under 100 gram pr dag. ligger nok på max 50 gram pr dag, og går ned i vekt.
Men er det domt og spise bær?
Hvor får du tak i så mye bær i gangen? Boksene jeg får kjøpt i butikken her er 170g, og svindyre. Jeg spiser en av de av og til, men de er for dyre til å spise ofte. Heldigvis holder 170g lenge for meg, med litt god kremfløte på.
Jeg kjøper frossne bær i pakke, ofte spiser jeg jo bare halvepakken men hende jeg spiser hele om jeg er sulten.... koster rundt 25 kr får 400 gram frystebær...
Det gjorde jeg også helt til jeg såg brigebæra i butikken omringet av fluer :-( etter det spiset jeg av dem fryste..men merket jeg blei mye mere mett av dem som var ferske, veit ikke hvorfor men..hmm
Ja av dem pakkene som har vært fryst, er ca 12 gram karbohydrater i ei pakke.
Spiser dem som sagt som ett måltid spesielt om jeg veit at det blir lenge til jeg skal spise igjen..
Føler at det er sunnere og spise bær en mye annet? og det eneste jeg bruker fløte til et på bæra...
Ser ikke problemet med bæra måtte heller vært intoleranse mot fløte i såfall. Kunne tenkt meg dette selv om jeg ikke var i ketose :) Elsker frosne bringebær
Pleier å blande frosne bringebær og frosne blåbær jeg. 20 sekunder i mikroen for å tine, så enten slik de er med litt fløte og bittelittegranne sukrin, eller rett i et halvlitersglass, stavmikseren 2-3 ganger opp og ned og så litt fløte over.
Jeg spiser nok ikke så veldig mye fett i maten ellers så tenker at ved og spise fløte får jeg også i meg noe fett???
Ja jeg synest bringebær er godt, frisk smak :-)
Spiser jeg fks blåbær eller jordebær så spiser jeg max 200 gram pga det inneholder over det dobbelte av karbohydrater
Du sier du går ned i vekt. Hallo? NYT DET og spis deilig bær med krem du.:) 400 g bær er ikke mye når man bytter det ut med et måltid. Siden det er så godt og friskt så spiser man gjerne litt mer også. Nei kos deg hvis du samtidig går ned i vekt. Men stopper den opp og du har som mål å gå ned mer så kanskje du må revurdere mengden:D eller evt bytte ut med noe annet.
Såfremt man ikke lever svært strengt karbomessig, bør man virkelig nyte bær når de er på sitt beste. Det er en vitaminboost som kroppen virkelig har godt av. Kilomessig får jeg heller ta straffen noe senere. Det er iallfall ikke "tomme" karbohydrater. :D
Jeg gjør det samme, men spiser stort sett 200g (frosne) bær med fløte og kesam. Noen ganger blir det mer også. Deilig det og 200g passer til og med i ketose. Men man bør være obs, det er ikke alle merker som bare har 3 g karbo. Gikk i fella i starten.
JEg spiste også en pose med bringebær og fløte i dag. Byttet det ut med middag og spiste det i to omganger. Durte det med stavmikseren og spiste med skje. Yummi! :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.