FrkMarge sa for siden:
Her står det fortdsatt stille på vekta nemlig:(
Hadde håpet at det hadde skjedd litt mer inne nå som jeg har holdt på med dette i 4 uker.
Nå har vi sommerferie og det betyr at lavkarbo både er lettere og vanskeligere enn ellers.
:)Lettere:
*å spise når jeg er sulten og kke måtte se på klokka.
*å spise god lavkarbomat siden jeg stort sett er hjemme og har tilgang på komfyr, kjøleskap osv.
:mad:Vanskeligere:
*drikke nok vann når vi er på hytta (har bare vondt brønnvann der og jeg klarer ikke så mye farris da har det blitt MYE lettbrus...)
*la vær å spise jordbær med fløte og natreena.... (vil bruke opp den før jeg kjøper sukrin, men det er kanskje dumt???)
*utfordring med uteliv, kafé, resturant-besøk, familiemiddager og kaffe-besøk og eventuellt alkohol...
Summert så har jeg nok drukket altfor mye lightbrus de siste 2 ukene, drukket for lite vann, spist for mye jordbær (sikkert 50-100 g pr dag i snitt de siste 2 ukene) og kanskje litt for ofte spist rømmedipp...:rolleyes:
Men jeg klarer meg med mindre og mindre mat. det er jo bra :D
Men så lurer jeg på om det jeg gjør ellers er bra? Vanlig inntak sånn omtrent:
Vann: drikker minst 3 L pr dag
Kaffe: 1-4 kopper med en god dæsj kremfløte i. Sikkert 1/2 dl pr kopp.
Frokost:
2 egg
Ca 100-200g bacon/skinke/reker/spekemat
1 liten tomat
ca 10-20 g smør eller majones
Lager omelett, speilegg eller kokt egg og blander som en salat.
Middag.
ca 300 g fisk/kjøtt/skalldyr
1/2 blomkål/brokkoli
eller salatblanding av isbergsalat, agurk, stangselleri, tomat osv med seterrømme på.
Fløtesaus/smeltet smør/stekefett
Kvelds/snacks (det har jeg ikke hver dag, men når jeg skal kose meg ekstra eller er litt småsulten til kvelden):
*Osteknekkis av skivet kavliost (5-7 stk) sammen med rømmedipp av 1/2 beger seterrømme med hvitløk, salt, pepper og persille
*Bacongull (ca 1/2 pose pr gang)
*ca 200g jordbær/bringebær med ca 2 dl kremfløte på og natrena strøsukker på
Hvilke ting bør jeg teste ut som mulige partystoppere???:confused: