< Tilbake til oversikten

Trodde ikke det var mulig ...

nightly sa for siden:

Å miste 700 g over natta, men det var visst det! Totalt 900g på et døgn...
Veide meg før sengetid i går og i dagtidlig (etter dobesøk begge to) og var sikker på vekta var ødelagt morges og gikk ut å kjøpte ei ny.
Men den viste jaggu det samme den også..

Hvordan er det mulig folkens?

idontknow sa for siden:

Jøss, så artig!
Håper det samme skjer med meg til uka, når jeg for fullt begynner på lavkarbo-kostholdet mitt! :D Da skal det gå i salat, fiberknekkis og slike type ting hver dag, så får vi håpa det detter noen kilo :D

kamp sa for siden:

Det er sannaynligvis vann :)

nightly sa for siden:

Jo det regnet jeg jo med at det var, men hva skjer med det? Svettes det ut? :)

Ueland sa for siden:

Skal ikke mer til at du har drukket mer dagen før, og nå har mindre "innabords" enn dagen før. Har vært oppi 0.9Kg forskjell dag til dag og har konkludert med "naturlige svigninger" i forhold til hva som er innabords til en hver tid.

nightly sa for siden:

Ok, så man bør regne med +/- en kilo da?

Ueland sa for siden:

Nå vet jeg ikke hvordan kroppen oppfører seg på lavkarbo, men jeg på lavkalori har som regel en variasjon på noen hundre gram dag til dag. (Det er veldig skjeldent vekten ikke rører seg)

På det "verste" har jeg gått opp/ned 1.2Kg på 24 timer.

Vektendringen min denne uken:
mandag: 86.9
tirsdag: 86.6
onsdag: 86.0
torsdag: 85.6

I går spiste jeg lite til middag (i vekt) og drakk ikke så mye, så jeg regner med å ha gått opp litt igjen i dag. Så jeg anser meg som på 86Kgs-nivået enda.

Etter å ha veid deg en stund lærer du hvordan kroppen har naturlige vektvariasjoner, det er nok lettere for meg å variere 1Kg daglig enn for en person på 50kg. :)

nightly sa for siden:

Okey, tusen takk for svar:)
Da får jeg se i morgen hvordan det ligger an;)

Bestemamma sa for siden:

Jeg har hatt variasjoner mllom 1,8 til 0,4 fra dag til dag.... så vekta er opp og ned og frem og tilbake....morsomt å følge med dog...Den skremmer ikke meg :D

Carisma sa for siden:

Vekten vil variere mer på lavkalori enn på lavkarbo fordi 1g karbohydrater binder 2,7g vann. Altså vil man mye lettere binde vann når man spiser karber.
700g på et døgn er ikke noe "mirakel", og ganske vanlig på lavkarbo. Men vær obs på at det kan gå noen dager eller uker til neste "slipp".

krokodillen sa for siden:

Jeg veier alltid minst en halv kilo mindre om morgenen enn om kvelden, regner med at det er vann. Går opp igjen etter å ha spist og drukket. Vekta varierer litt i løpet av et døgn for de fleste, så det er anbefalt å veie seg til samme tid på dagen dersom man skal følge med på endring over tid. For eksempel tidlig om morgenen.

nightly sa for siden:

Aaa, det er kjekt å vite.. :)

Takk for svar folkens, det oppklarer litt for ei fersk ei:p

idontknow sa for siden:

Man lærer mens man lever. :))

Nerthus sa for siden:

Jeg veier nesten alt en kilo mindre om morgenen enn om kvelden....

nightly sa for siden:

Veide det samme i dagtidlig, 86,5.. Akkurat en kilo lettere enn i gårkveld..
Men da har vekta vært det samme to dager på rad, da kan jeg konkludere med at jeg har gått ned 2,7 kg på 10 dager da? Fra 89,2 til 86,5?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.