< Tilbake til oversikten

Lunsj

Ordinary sa for siden:

Hei.
Jeg har ikke klart å registrere meg på diett.no. Men jeg lurer på om noen av dere som har lang erfaring kan bedømme om følgende dagsmeny - som er typisk for meg - høres "godkjent" ut:

Frokost:
Omelett med 2 egg, osteskriver, skinke, purreskriver, to-tre cherrytomater. Stekt i meierismør. 1 ss Udos choise.

Lunsj: ca. 50 gr. bringebær (alt. skogsbærblanding) med 1 beger cottage cheese. 1 moden avokado.

Mellommåltid: 1 neve paranøtter noen salamibiter.

Middag: Stekt kjøtt (karbonadedeig, kylling, eller fisk), grønnsaker (blomkål, brokkoli, paprika, hakkede tomater, purre, løk, hvitløk) surret sammen med kjøttet/fisken i pannen. Steker i meierisør. Deretter drysser jeg på ost og gratinerer det hele i ovnen :-)

Mellommåltid (kveldskos): 1-2 gl. røvdvin og 1 neve nøtter (hassel-/para-/mandel-/valnøtter). Alternativt 1 skål (ca. halv kurv) jordbær med tyrkisk yougurt eller fløte (og da ikke vin - tenker at vin er med på å gi antioksidanter, så det er ikke noe behov for det om jeg spiser bær).

Er det for lite grønnsaker/frukt/bær? For mye karbo?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.