< Tilbake til oversikten

Badevekt

nightly sa for siden:

Den viser forskjellig tall hver gang jeg går på den (haha, ikke på den rette måten) Men den skifter mellom 3-400g når jeg går på den flere ganger på samme veiing. Kjøpte en ny til 250 kr og den gjør det samme, eller der er det enda verre. Først viser den 91,2, neste gang viser den 88,8 og så 88,5..
Hvilken vekt har dere? Kan jo ikke stole på de jeg har når de viser så mye feil..:mad:

utolmodig sa for siden:

Golvet må være rett - det er første bud.:)
Du kan tro jeg har flytta vekta rundt på hele golvet og greier - når jeg har gått ned. 'Er det sant??'

Min vekt 'husker'.... Hvis jeg veger meg med badekåpen på, og tar den av, veger jeg det samme.. Men gjør jeg omvendt rekkefølge, blir jeg tyngre..

Er som regel mindre vekt etter dobesøk. Men har også blitt tyngre:eek:

Og et glass vann veger jo ikke en kilo liksom??

Ja, jeg har prøvd ut det meste:rodme:

Legens gammeldagse vekt er den mest pålitelige - og den er litt snillere enn min digitale:rolleyes:

TrillTrall sa for siden:

Det har jeg opplevd mange ganger. Har gått på do og gjort skikkelig store saker og så viser vekta 300 g mer... Høh? Har også opplevd at den viste 700 g mindre, men det tror jeg heller ikke noe på, det får da være måte på hva jeg har utav meg på ett dobesøk! :o

nightly sa for siden:

Så i bunn og grunn kan man ikke stole på badevekter i det hele tatt da.. Kanskje bedre med manuell vekt stedet for digital..? Når vekta hopper 600g + - så er jo det ganske mye..

smgj sa for siden:

Fast underlag -> flislagt bad; plasser vekta på de samme flisene hver gang (for meg de flisene rett foran skuffene i baderomsmøblet) og beina omtrent på samme sted hver gang, vekta jevnt fordelt over fotbladet. Da får man iallfall sammenliknbare resultat fra gang til gang. Den mekaniske vekta er mye verre til å slingre 1-2kg... :eek:

nightly sa for siden:

Prøvde i sted uten klær og på ei stor flis på badet og da viste de det samme begge vektene, så da er det nok gulvet som har vært problemet! Utrolig at det påvirker så kraftig vekta! :eek:

Ueland sa for siden:

Slet med det samme når jeg kjøpte en billig vekt fra IKEA. Jeg konkluderte med at man får hva man betaler for, så jeg kjøpte en digital vekt til 600,- i stedet, da ble det plutselig en lik vekt hver gang :)

nightly sa for siden:

Å? Pokker... Det var en billgvekt til 200kr.. Kanskje jeg skal levere den inn igjen og kjøpe en som faktisk er stabil da...
Hvilken har du?

Ueland sa for siden:

Ser nå jeg bommet "litt" på prisen ;)

www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=452105

Kjøpte den for 300 + frakt (så rundt 400) for rundt et år siden, og den er dønn stabil :) (Jeg tar og mine forhåndsregler med å bruke samme stedet emd hardt underlag hver dag når jeg veier meg)

nightly sa for siden:

Min kostet 249 så jeg nå, så det er ikke langt unna.. En Wilfa vekt det da..
Får prøve å ha vekten på samme sted hver dag og stå på samme plass på vekten og se om det blir mer stabilt da:)

Kitsu sa for siden:

Wilfa-vekten min tok konken etter en måned den. Tålte ikke fuktigheten på badet. Så nå må jeg bare stole på den gode, gamle mekaniske.

Carisma sa for siden:

Prsien er ikke avgjøredne. Har hatt min 99 kronersvekt i snart ti år nå, og den er stabil. Men underlaget er avgjørende :ja:
Men, om den viser forskjellig kan du jo bare ta tre veiinger og så velge gjennomsnittet?

Yrla sa for siden:

Jeg har det samme problemet emd matvekta, jeg. Noen som har et tips om en stabil en?

Photobscura sa for siden:

Vekta mi kosta 250 kr, kjøpte den fra Ellos for et par år siden. Stabil som bare det! Jeg har den på samme, jevne underlag hver gang jeg veier meg. Og jeg veier meg kun én gang, ikke mer, og det er det tallet jeg forholder meg, uansett hva den viser! ;)

nightly sa for siden:

:høh:Seriøst? en badevekt som ikke tåler å stå på badet..?:rulleøyne:

Kitsu sa for siden:

Er vel en del av de digitale som ikke tåler fukt. Syns så huske at det stod anbefalt på den å ha den stående på soverommet eller noe sånt, helst ikke badet. Jeg var sta og skulle ha den under vasken likevel - det funket dårlig...

smgj sa for siden:

Jeg har en aanonsen-vekt som har vært med meg i godt over 10 år... Digital er den også, og tåler bad. :D

På kjøkkenet kjøpte vi en sånn (fra Jernia). Den har lang garanti, tar opptil 5 kg og i 1grams intervaller. Har hatt den i over året nå og er så langt godt fornøyd.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.