Etter 1 uke med mensen (enkelt å skylde på den!) og en halv uke med syke barn som våkner på natta (skylder på dem og ja!), så klarte jeg ikke lengre å motstå kjøleskapets fristelse ala restekakestykke fra en bursdag (dvs. høykarbokake):mad:.
Har nå hatt en aldri så liten debriefing med meg selv og kommet frem til at jeg trenger noen tips til hva jeg kan hengi meg til ved akutt sukkerfysing -som ikke tar særlig tid å lage til!! Tenkte at det er lurt for min del å ha en sånn liste på kjøleskapsdøra -så er det bare for meg å la meg friste av det som står på listen fremfor andre uting...
Sukkerfri sjokolade var ikke tilfredstillende nok. Ikke varm te heller. Og heller ikke kaffe med fløte i...
Da jeg hadde slike raptuser så var det ost, da gjerne babybel, som redda meg :ja:
Og i tillegg være så bevvist at når jeg kjente suget, så spiste jeg ost, drakk vann og så fant jeg på noe å gjøre :)
Min redning har ofte vært krem av kremfløte og litt sukrin, med noen tine bær oppi. Lett og kjapt å lage, søtt og godt, og metter. Det er gjerne energiunderskudd som gir meg søtsug, men har jeg først lyst på søtt duger det ikke med middag :D
Eggedosis av 1 egg og 1 ss sukrin eller annen søtning med litt raspa sukkerfri sjokolade på toppen, ( min favoritt) metter god og tar litt tid å spise og siuper søtt. Er 1 egg lite så lag av 2, men det blir jo en mega "fuffy" porsjon. Ellers så er det jo greit med gele av fun saften da. Enkelt å ta til. Men det krever jo planlegging. Eller så er det jo superenkelt å mose noen bringebær med litt kokosmelk eller fløte i en blender med litt sukrin akkurat sånt passe at det blir litt sånt jukse is:D Proteinmousse er også supert å ty til. Pisk da eggehviter stiv og rør inn proteinpulver med sjokoladesmak for hånd og nyt. Håper at dette ga deg noen tips i krise situasjoner
Jeg er i samme situasjon! Jeg har hittill hatt god effekt av smothie. Da tar jeg å moser frosne bær med gresk yougurt. Det blir omtrent som yougurt is. Pleier ikke bruke noe søtstoff i, synes ikke det er nødvendig.
Det beste ville jo være å ligge unna alt som smaker søtt til du er avvendt, ikke å finne på nye måter å gi etter på? Du må gjerne lytte på kroppen, men for all del ikke hør på noe den forteller deg sålenge du er på sukkerkjøret :)
Er du sulten så spis noe og drikk noe - som du har godt av. Kokte egg bør alltid eksistere i kjøleskapet sammen med no majo. Ingen er småsulten mer etter eggesalat og et stort glass vann. (Hakka egg med masse majo).
Jeg så et sitat : I don't take crap and I don't eat crap.
Et bra et syns jeg!
Det hender jeg slenger en neve solbær og en neve rips fra fryseren i microen et lite øyeblikk og heller så over eggedosis av ett egg og litt sukrin - kjempegodt! :sikle:
Eller litt krem med bringebær... :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.