< Tilbake til oversikten

Jordbær og lavkarbo

Jolly sa for siden:

Nå har jeg greid å tømme ei hel korg me jordbær, helledussen da, noe så godt???
Men, så kommer frågan, det ble sikkert noen karber det? Bær skal jo være litt greit på lavkarbo, men i begrensede doser sikkert. Hørte også her om dagen at det skulle være veldig sunt for de som har diabetes. Da kan det vel ikke være så galt, for de lever jo på minimalt med karber.
Noen som har peiling?

Nerthus sa for siden:

Carisma gir deg kilden til kunnskap om alle matvarer - jeg slår til og sier ca 6.6 g kh pr 100 g for jordbær om jeg ikke husker helt feil :)
Ha ihvertfall ikke dårlig samvittighet - livet er for kort til det! Jordbær er gudemat - så kan du heller begrense deg neste gang ;)

jvsandem sa for siden:

Kjøpt en kurv med jordbær i formiddag jeg, og hadde planer om å spise litt i dag, litt i morgen og litt på søndag. Men nå sitter jeg her med full mage og tom jorbærkurv... Og fyttikatta så godt det var. :D

Newstart sa for siden:

Jordbær er vel ikke det verste å skeie ut med...:) Det er jo fantastisk godt da:p

fetasnack sa for siden:

jeg spiser ca 1 kurv hver dag. ikke skjedd noe nevneverdig med vekten, heldigvis. smaksløkene er ikke numne lenger som de ble av alt sukkeret, så jeg verdsetter bærene plain'e. kos deg !

Titti sa for siden:

Lurt å kombinere bær og f.eks nøtter eller fløte. Da får man den riktige sammensetningen....:ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.