< Tilbake til oversikten

Atkins bar

Pia sa for siden:

Hei

Kan man spise en atkins bar uten å gå ut av ketose? :confused:

Albertine sa for siden:

Noen kan, andre kan ikke. Det er bare en måte å finne ut det på, hvis du vil risikere det da...;)

Amica sa for siden:

Kommer ikke ketosen ann på hvor mange karbiser du spiser om dagen`a? Så om du er under den "grensa" (f.eks. 25 gram Karbiser om dagen) din kropp har for ketosen, så går du ikke ut? Er jo "bare" 2 g karbohydrater i en bar, om du har spist 18 gram den dagen, så har vel ikke det noe å si? Så lenge du holder deg til der (i antall gram karbiser) du veit kroppen din går ut av ketose?

Eller hvordan foregår det? Er det noe annet i baren som gjør at man plutselig skulle hoppe ut av ketose med annet man har spist mer karbohydrater enn normalt..?

Lita ikke skjønne...:rolleyes:

Albertine sa for siden:

Men noen ramler ut av ketosen om de lukter på papiret til en Atkins Bar, og den eneste måten å finne ut det på er å prøve. Enkelt og greit. Det finnes ikke fasitsvar på sånne ting.

Amica sa for siden:

Hvorfor det`a Albertine? sparke i grusen å være vanskelig Har det noe med noen andre stoffer i baren? Bare det jeg lurer på, men er det ikke fasitsvar på det skal ikke mase mere om det :o (for da må jeg jo tenke litt mere enn bare karbisene.., iik..vanskelig lavkarbo verden..)

Iset sa for siden:

Dette er et typisk Nille-guru-spørsmål!! NILLEEEEE!! :D

ELLINOR sa for siden:

jeg gikk ikke ut av ketose, men vekta stoppet helt opp, det har jeg sett skjedde med flere også. Ingen flere barer på meg

hede sa for siden:

...fasistsvar...( :) :) :) :) :) :) :) )

er det vel neppe :confused:

nå var jeg ekkel og vemmelig!

snille gutter er det ingen som vil ha!(?)

hede

Amica sa for siden:

Hæhæhæhæhæ, ja, har du ikke hørt om Fasist svar? :P

Nille sa for siden:

Ikke rop så høyt da !! Gutta på NexGentel VÅKNA !!!:p

Men altså. Egentlig skal man ikke gå ut av ketose ved å spise en Atkins bar. Det er mulig noen gjør det, men da tror jeg heller at de har spist noe annet også som har medvirket til det. Ketoner produseres i leveren, - og kommer fra fettsyrer som blir dannet når kroppsfett brytes ned som erstatning for glukose/sukker - da er man i ketose. Stix'en måler mengden ketoner i urinen og vet ikke hvor de kommer fra, - fett fra kropp eller fett fra mat. Atkins bar'en inneholder ikke noe som kroppen kan brenne isteden for fett...(glukose/sukker)... Altså bør det ikke være mulig å gå ut av ketose om man spiser en. MEN - kroppene våre er merkelige innretninger og reagerer veldig forkjellig. Og kjører man innpå fler vil man nok få en reaksjon.

MEN det som mange (altfor mange) erfarer med Atkins bar, er at vekttapet stopper opp. Og at det tar noen dager før det beveger på seg igjen. Vet ikke hvorfor, men det er et omdiskutert tema i utelandske lavkarbo forum. "Stopper vekta ?? Kutt ut lavkarbo varer / Atkins Bar'er og spis rent ", sier de. Spiser man en tror jeg ikke de fleste merker særlig mye. Men det finnes flere som med 100 % sikkerhet si at de IKKE har spist noe annet som kan ha hatt innvirkning på vektstans...... og da .... Men spiser man en til dagen (og fler) over en kortere eller lengre periode vet jeg det merkes kraftig for mange.

Man oppdager fort om man reagerer på bar'ene eller ikke, - med mageproblemer eller stans i vekttap... utslett etc., men at man "faller ut av" ketose pga en Atkins bar er heller uvanlig... men altså ikke umulig....:)

Muskat sa for siden:

Jepp, jeg vil ha snille gutter. Hvis de ikke er snille ber jeg Aline stille i støvlene sine, så blir de kjapt ryddige og pene. Og det er jeg sikker på, da kommer de IKKE med noen enkle fasistsvar etterpå!

Muskat

hede sa for siden:

supert!! da er det jo håp da :D

hede

magdalena sa for siden:

Hva du vet,Nille!:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.