Nå har jeg lest litt både her og der angående kaffen fra Nespressomaskinen. Er det virkelig karbohydrater i denne??:confused:
Jeg skjønner ikke helt det jeg. Ikke er den søtet og svart er den også.
Er det noen som har helt peiling?
Håper på å kunne få drikke to til tre kopper om dagen uten at jeg skal gå ut av ketose.
Taknemlig for svar...:)
Jeg leste i en blogg at det var 10 g KH i to kopper Nespresso med fløte.
Jeg nekter å tro at dette er rett, for hver kapsel inneholder 5,5g ren, usøta kaffe, og SÅ mye KH er det da ikke i fløte!!!
De melkeblanda kaffedrikkene fra Dolce Gusto (som i likhet med Nespresso og Nescafe er en del av Nestlé-konsernet) derimot...
Kan det være sammenblanding mellom ulike kaffetyper? Jeg antar nesten at kundeservice for de to produktgruppene utføres av samme folka.
Jeg leste også det blogginnlegget. Og det høres helt merkelig ut for meg. Men det kan være som du sier at det er noe som er blandet sammen her.
Jeg fortsetter nok å drikke kaffen min med god samvittighet.
Har ikke hoppet ut av ketose enda så ;).
Nespresso har kun sort kaffe. Espresso og Lungo. Begge inneholder >1karbo pr kopp, i følge kundestøtten.
Dolce Gusto er en annen type. Her finnes mange varianter. Og de kaffesortene uten melkepulver inneholder >1 karbe pr kopp - Mens de med melkepulver inneholder fra 5 - 20 karber pr kopp, i følge deres kundestøtte...
Tusen takk for info Mayeliz :).
Nå skal jeg i hvert fall drikke kaffen min med god samvittighet:).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.