I dag har jeg en proteinprosent på 56,6 og en fettprosent på 98,4. ( karb 3,2 men dette tror jeg er litt feil så regner 10 for sikkerhetsskyld. )
Vil gjerne inn i ketose, har tidligere gått på lavkarbo men har aldri kommet inn i ketose. Anntagelig fordi jeg var en smule slepphendt tidligere.. :rolleyes: jaja men sann!
Har 10 kg som jeg gjerne skulle bli kvitt før jeg skal si meg ferdig med 20kg overvekt.
Så lurer.. Slik som jeg har spist i dag, er det ok ifh til det å komme i ketose ettervært ? Er insulinresistent og holder meg unna ALT av søtning.
Dette må da være feil? Regner med du mener gram? Hva ligger energiprosentene på?
Angående proteiner så anbefales det vel 1-2 gram protein per kilo normalvekt. Nærmere 1 gram dersom du er i lite aktivitet og nærmere 2 gram dersom du trener mye. På et ketogent kosthold bør proteinandelen være på ca 20%, fett på 75% og karbohydrater på 5%
Herlighet:p.. klart jeg mener gram! Hehe. energi er på 4645 :)
Men nå stekte jeg meg to små skinkesteker og litt bacon til en salat så må legge på mer. Synes det er veldig vannskelig å balansere kosten såpass. Holder meg til maks 15 karbs om dagen, etter som jeg har forstått er det inviduelt hvor mye karbs man kan tillate seg ? Skal se med stix ettervært, har foreløpig ikke hatt noen hodepine eller sløvhet som jeg ser de fleste beskriver.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.