Tar dere alt som står der for "god fisk" eller er dere skeptisk? Er så lei av å måtte dobbelsjekke alt mulig:-p Står at jeg bare har spist 12g karbo i dag og det hadde jo vært helt topp siden jeg tilogmed har spist en salat i dag, men føler det var litt lite karbo :-S
I følge matvaretabellen har avocado 0.5 KH per 100 gram, så det ser ut til å stemme. Det finnes to typer avocado, en med lavt og en med noe høyere KH. Hass er den som er den mest vanlige i Norge og den med lavest KH.
Jeg stoler sånn passe på diett.no. Det er godt nok til mitt bruk i hvert fall, som ikke er så nøye på om det er litt slingringsmonn. Om jeg spiser 15 gram KH eller 20 gram KH syns jeg ikke det er så nøye liksom, så lenge jeg går ned i vekt og får den helsefremmende effekten som jeg er på jakt etter. Matvarer jeg bruker mye legger jeg inn selv.
Etter min erfaring er det mye feil hva karbo anngår hos diett.no, så jeg hadde ikke stolt på det om jeg kun skulle ha i meg 15 gram om dagen, nei.
Man kan uansett ikke si noe helt sikker om akkurat hvor mye karbohydrater det er i noe som helst, da det kan variere med sesong osv.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.