< Tilbake til oversikten

Lavt blodsukker etter inntak av karber?

Gracella sa for siden:

Nå er jeg ganske sikker på at mannen min ikke har (for) lavt blodsukker eller hypoglykemi, men jeg ble veldig i stuss her om dagen.
Han hadde drukket 3-4 halvlitere ila 2-3 timer (og ikke spist så mye mer den dagen, veldig varmt ute). Etter ca 1/2 time etter siste pilsen, målte jeg blodsukkeret hans til 4,3. Han går ikke på lavkarbo og til vanlig tror jeg nok at blodsukkeret hans ligger på en 6-7 etter matinntak.

Er det bare jeg som synes at det var veldig lavt blodsukker etter å ha drukket vanlig øl??

Carisma sa for siden:

Med unntak av mais er jo øl det som får blodsukkeret til å stige raskest, så at det også faller raskt er vel en følge av det. (Og grunnen til at så mange må ha kebab på vei hjem fra byen :D)

Gracella sa for siden:

Tja, det kan det jo være.
Men jeg syntes at det var rart siden han drakk disse halvliterne i jevnt tempo, ville tro at blodsukkeret ville vært jevnt høyt, også en stund etter at han var ferdig??

Hvis han overproduserer insulin, ville det forklart en del - i allefall magefettet :o

Gracella sa for siden:

Noen andre som vet/har synspunkter??

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.