< Tilbake til oversikten

Cocosa som kosttilskudd?

Dolly sa for siden:

Hvordan tar man det? og hvor mye til dagen??

Cyan sa for siden:

Du kan ta det som det er, eller f.eks. putte det i kaffen eller teen. Jeg bruker det i te. "Normal" tilskuddsmengde er vel 1-2 ss per dag. Jeg bruker en drøy ts (eller en liten ss om du vil) i en kopp te to ganger om dagen. Totalt ca 20-30 gram om dagen. Det kan lønne seg å trappe gradvis opp på mengden.

Okie sa for siden:

Mener å ha veid en ss til 30 gram :o Må lese bak på glasset igjen, for står det ikke 2-3 ss om dagen? og jeg er gærn etter cocosa. ble lei den grønne etter to glass men det går over. Bruker den brune imens :) det går i kaffien (syns ikke kaffi smaker godt uten jeg nå) eller i te. Leste et sted en kan bruke det til å smøre på brødskiven (les lavkarboløsning hehe)...

Cyan sa for siden:

Her står det litt mer. Minimum 1 ss per dag står det, men at man kan gå opp til 3-4 ss for å maksimere effekten. 1 ss på 30 gram tror jeg må være en veldig stor spiseskje ..?

Okie sa for siden:

hehe, ja du kan ha rett. Spiseskje kjøpt på ikea og den er ikke liten nei:D men jeg kan veie igjen for å teste.

Ordinary sa for siden:

Kan man spise den cocosaen som ikke er ekstra virgin også? Har et helt glass av den uten å vite hva jeg skal bruke den til. Steker maten i meierismør.

Rikkem0r sa for siden:

Jeg bruker den i kaffekoppen=)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.