Yrla sa for siden:
eller vil du velge selv? I siste fall hvilket BMI-tall velger du? Velger du basert på smak eller sunnhet?
Yrla sa for siden:
eller vil du velge selv? I siste fall hvilket BMI-tall velger du? Velger du basert på smak eller sunnhet?
Kiro sa for siden:
Jeg tar det jeg får, men håper selvfølgelig å komme meg det til 23 (siden jeg føler det høres rett ut.) Da skal jeg være fornøyd. :)
Photobscura sa for siden:
BMI betyr lite eller ingenting for meg, men heldigvis er lavkarbo vektregulerende, og jeg har tenkt å leve som dette resten av livet, så da er det vel kroppen som bestemmer, da! Jeg stoler på at den vet når jeg er der jeg skal være, med en god balanse mellom fett og muskler. Vet ikke hvordan jeg skal stoppe den i alle fall. :p Og ikke vil jeg det heller, da jeg fortsatt har noen små kilo igjen. ;)
mayeliz sa for siden:
Er kanskje ikke så opphengt i akkurat tallet på BMI`n nå, men var det når jeg slanket meg :-)
Jeg hadde som mål å komme meg ned til 23, fordi det jo et midt i mellom normalskalaen. Men jeg var styggelig tynn da jeg kom dit. Jeg veide 66-67 kg, og så faktisk litt anorektisk ut... Nå veier jeg 69-70 og ser sunn og frisk ut. Ligger nok i øvre grense på min skala, men jeg ser langt fra overvektig ut (som jeg jo vil være hvis jeg legger på meg noen få kilo til).
nellie sa for siden:
Ikke BMI, men har bestemt meg for 75 kg, fordi at jeg vet jeg er på mitt mest smashing der:) Blir vel ca BMI 26 det da..
smgj sa for siden:
Jeg er en pingle med lite muskler så jeg ser best ut med en BMI på 20-21 når jeg er så lat som jeg er :D. For meg er dette 60 +- 2 kg. Så langt ser det ut som at kroppen er enig med meg om at dette er en grei plass å være. Jeg håper at det skal fortsette sånn.
At buksa sitter bra er viktigere enn BMIen...
Cyan sa for siden:
Jeg har en grense hvor jeg har sagt at alt under det er greit, og da er BMI'en på ca 27-28. Målet mitt er noen få kilo under som vil gi BMI på 26.5, dette for å få litt slingringsmonn med tanke på vann og sånn. Jeg har stor muskelmasse, og håper å beholde den på vei nedover. Men, jeg skal jo leve lavkarbisk resten av livet, så om kroppen vil på en lavere BMI enn det så skal den få lov til det. Men når jeg kommer meg ned på målet mitt avslutter jeg i hvert fall slankingen og starter jobben med å stabilisere meg.
Nnem sa for siden:
Vil lande på 95 kg, 29 i bmi.
Hircine sa for siden:
Jeg ser for meg en BMI på mellom 20-23, men om dette er realistisk for meg aner jeg ikke, det vil tiden vise. Men dette er som et utgangspunkt i hvilken vekt jeg vil nå. Jeg regner med at om jeg trener så mye styrke som jeg ønsker å gjøre, vil jeg få en strammere, men tyngre kropp generelt sett (i forhold til dit jeg vil - ikke hvor jeg er i dag), rett og slett fordi jeg da har byttet ut fettet med muskler. Kanskje BMI'en da ender nærmere 25. Per i dag er den mellom 27 og 28.
<insert_scary_name_here> sa for siden:
Jeg har satt 70 kg som mål, som gir en BMI innenfor normalgrensen. Om jeg når den vet jeg jo ikke. Om kroppen vil enda lenger ned tror jeg ikke at jeg sier nei takk. Er hvertfall tanken om det nå, så får vi se hvordan jeg tenker når jeg nærmer meg.
Lil@ sa for siden:
Jeg har satt meg som mål å nå kanskje 75 en gang, men forløpig er målet 80 kg som gir en BMI på mellom 27 og 28.
Grunnen til det er at jeg hele livet mitt har vært overvektig og jeg ønsker komme meg så mye ned som mulig uten å bli for tynn.
Jeg har stor muskelmasse og akter å bygge mer på den fra 80 kg - kanskje 75. Time will show.
mysil sa for siden:
Jeg eter lavkarbo pga div sjukdommer, så vekta er ikke så viktig for min del. Men siden den nå har begynt å gå nedover har jeg satt et mål på 60 kg. Hvordan jeg ser ut da veit jeg ikke, og om 60 kg ikke passer min kropp så blir det tallet noe annet. Jeg lar kroppen og tida bestemme, stresser ikke med å gå ned. All vektnedgang er bare en bonus i tillegg til bedre helse og at jeg er mindre sjuk :)
halkatlala sa for siden:
jeg lar kroppen bestemme. begynner å bli spennende å se hva kroppen vil. da jeg begynte på lavkarbo var bmi 26. nå er bmi 19. jeg vil tro den går opp litt hvis jeg skaffer meg noen muskler?
Yrla sa for siden:
Kroppen min landa på en mye lavere BMI enn dere så beskjedent ser for dere, men jeg har tynne lemmer også. Enig i at det er spennende å se hvor kroppen lander når man behandler den riktig og den får bestemme. Godt å vite at den er fornøyd. Det er godt å kjenne når den er sulten og mett så man kan gi den riktige mengder. Mye enklere å kjenne med slik tung kraftfor vi spiser nå enn når vi spiste luftig brødmat:)
CharlotteQ sa for siden:
Yrla, står LCMF for "Moderat fett"?
Jeg venter og ser om kroppen min vil regulere seg jeg. Har jo en lav BMI fra før, men absolutt ikke bra fettfordeling. Midje/hofteforhold = 0.75 som er helt i grenseland for hva som er helsesamt... Håper kroppen er enig med hodet i at fettprosent og -fordeling ikke er optimal per i dag, hvis ikke blir det nok noe egenkomponert Fedoninspirert Low Carb Low Calorie på meg til høsten. Dét må da være idiotsikkert :rolleyes:
Cassiopeia sa for siden:
En gang for mange år sia bestemte jeg sjøl... Jeg skulle ned på 60 kg. Basta.
Det skulle jeg aldri ha gjort. BMI var på 21.5, men jeg var et vandrende skjelett på god vei inn i anoreksiens verden. Når jeg ser tilbake, så var det ikke SÅ kult å bruke bukser i str 34 (aner ikke hva tommemålet var).
Denne gangen er kroppen min analysert, og jeg er anbefalt å legge meg helt i det øverste normalvekt-skiktet, og kanskje litt over.
Hvor jeg ender? Denne gangen får kroppen bestemme, og det får ta den tida det tar. Når jeg har brukt hele mitt voksne liv på å få kiloa PÅ kroppen, så er det ikke anna å vente enn at det tar litt tid å få dem AV heller.
Jabba sa for siden:
Aner ikke hvor jeg ender.....til slutt....
Jeg har vært feit så lenge at jeg ikke aner hvordan jeg bør se ut, hvor stor eller liten kroppen min bør være og når jeg ser best mulig ut.....
Er bare veldig opphengt i valkene jeg fremdeles har......
Hmmm - tror jeg må jobbe litt med hodet jeg...... :-)
Yrla sa for siden:
Følte du deg dårlig den gangen? Hadde du sultet deg for å komme i str 34 eller hva hadde du gjort?
Yrla sa for siden:
Ja, jeg spiser mer protein enn fett. Ifølge undersøkelser er det lurest å spise omvendt om man vil ned i vekt, men jeg synes det er vanskelig å spise mindre proteiner. Så lenge det ikke blir overspising av det tror jeg ikke det er farlig.Kitsu sa for siden:
Jeg har nå en BMI på 22.5, som på ingen måte er et dårlig resultat på ketolyse. Problemet mitt er at jeg har blitt veldig tynn i overkroppen - jeg er 180cm høy og holder på å bikke over i str. S i topper. Har dog likevel noen ekstra kg på underkroppen, og kunne godt gått ned et par kg til der. Så synd man ikke kan punktslanke seg, eh? Men er det her kroppen min vil være, så skal jeg ta til takke med det, jeg sulter meg ikke for å komme inn i mindre bukser, når jeg alt har oppnådd en såpass "sunn" BMI på nammis ketolyse-mat.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.