Frk Cornelia sa for siden:
Ser på mange nøtteposer at det er mye karber.
Hva/hvilke er lov?
Frk Cornelia sa for siden:
Ser på mange nøtteposer at det er mye karber.
Hva/hvilke er lov?
Charlott sa for siden:
Her går det myyyyye paranøtter og litt mindre hvalnøtter :sikle:
Ellers er mandler og hasselnøtter ok, man bare begrenser mengden etter hvor mye karber man ligger på :)
Ninasju sa for siden:
Og hvis du tenker på de blandingsposene, så stiger jo karboinnholdet der pga rosiner eller tørket frukt som ofte er i disse posene.Og de kan du jo plukke ut. Ellers er vel mandler ok?
<insert_scary_name_here> sa for siden:
Det er forskjell på nøtter. Paranøtter er veldig greit. Mandler, hasselnøtter og valnøtter funker også. Peanøtter og cashewnøtter er det verre med...
Yrla sa for siden:
Stekt kylling med mandelflak er kanskje godt?:) Mandler har mest magnesium, tror jeg. Karbohydratene i nøtter taes opp sakte, så det er ingen farlig karbo-felle.
mama67 sa for siden:
Paranøtter har 3 g karber pr 100 g, macadamianøtter ca 6-7, tror jeg, så begge disse er ok å spise litt av. Paranøtter er veldig sunne også, så det er egentlig bare bra om man får i seg litt av disse :)
Mandler kan man spise, og jammen hender det jeg tar en neve vanlige peanøtter også, jeg da!
blucher sa for siden:
Jeg bruker paranøtter, valnøtter, hasselnøtter og tildels mandler som kos innimellom, det innrømmer jeg! Paranøtter er vel de 'sunneste', innbiller jeg meg. (Men de er så dyre!) Men det er klart, man kan jo ikke spise ubegrenset av dem heller... ;)
macadamia79 sa for siden:
peanøtter er ikke nøtter, men belgfrukt (derfor det skal stå "kan inneholde spor av nøtter" på posen...)
paranøtter og macadamia
nellie sa for siden:
Det er svær få av de typene vi kaller nøtter som er nøtter:)
Sanna 1 sa for siden:
Til alle dere som spiser paranøtter.
Om de er aldri så gode, må dere ikke spise mer enn 2 stk. pr. dag.
De er desverre en smule giftige.
macadamia79 sa for siden:
Jesus gråter når du lyver! ;)
Rikkem0r sa for siden:
Paranøtter er vel ikke giftige, men du kan ved stort inntak over lengre tid få i deg for mye selen og av den grunn bli forgiftet.. Her er en tråd, om enn en litt "gammel" tråd, som beskriver det godt :)
Ninasju sa for siden:
Sitat Sanna:" til alle dere som spiser paranøtter.
Om de er aldri så gode, må dere ikke spise mer enn 2 stk. pr. dag.
De er desverre en smule giftige."
Jeg tror ikke du lyver, dette med giftige paranøtter har jeg hørt også. Jeg tenker på det hver jul. Tro hvor dette kommer fra? Har vel egentlig ikke hørt om noen som har dødd av giftige paranøtter :-)
Rikkem0r sa for siden:
Hvis du sjekker linken jeg la til i innlegget over så står det litt om det ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.