har et lite spørsmål vedr. Kruskakli. Ser at en del oppskrifter på brød inneholder alt fra 60 til 100 gram kruskakli. Ifølge diett.no inneholder 100 gram 18,5 gram karbohydrater. Er ikke dette en ingrediens som bør byttes ut med andre fiberkilder, som f.eks fiberhusk. Er helt fersk på forumet, så gi gjerne en innføring om jeg har misforstått noe:confused:. På forhånd takk :)
Jeg bruker 100 gram kruskakli i mine brød i tilegg til masse nøtter, oliven, solsikkefrø, linfrø, sesamfrø, CF og egg. Oppskriften min holder til 2 brød og jeg får nesten 20 skiver per brød. Summa summarum så blir det ikke mer enn ca 2 gram KH per skive og absolutt akseptabelt, selv på ketogent kosthold. Jeg tror ikke at et brød ville ha blitt vellykket med så mye fiberhusk, uten at jeg egentlig vet det helt sikkert. Konsistensmessig så blir jo fiberhusk og vann en veldig geleaktig masse, så det egner seg vel kanskje ikke i store mengder?
Mine brød blir så stiffe at jeg får omtrent 40 skiver av dem! :lol:
Syyyltynn skive med femdobbelt pålegg.. :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.