Dette skriver DrPork i tråden om vektstagnasjon på ketolyseforumet. Jeg trodde ikke dette forekom dersom man fulgte dietten til punkt og prikke? EAT-deltagere kan jo henvise til fantastiske blodprøver etter en slik diett... :confused:
Jeg går ut fra at DrPork er lege, ser iallefall sånn ut i det han skriver, så dersom han har påvist dette hos sine pasienter så er det jo litt skummelt? :eek:
Jeg ble helt matt av den tråden jeg, hva er riktig og ikke???
Muligens lege, muligens legestudent...... Man skal ikke gå ut fra noenting her tror jeg !
Jeg blir også matt av tråden....'
Siden jeg har vært i ketose i nærmere to år og mine prøver er perfekte, så kan jeg ikke se at det DrPork sier er 100 % korrekt. Vel og merke så lenge man spiser nok grønnsaker og gjør slik Torkil beskriver. Jeg har alltid spist mye grønnsaker. Det står også ganske tydelig i Atkins boka. Du hadde også et godt poeng selv, - Atkins har hatt 70000 pasienter, han bodde i USA og ble aldri saksøkt av noen som hadde fåt hjerteproblemer ETTER at de begynte å følge dietten - eller for den saks skyld som følge av dietten. Han var i tillegg hjertespesialist. Og jeg stoler mer på ham enn en almenpraktisterende, evt. legestudent.
Jeg har sluttet å kommentere noe i den tråden. Hensikten var nemlig å poste den viktige meldingen fra Torkil om grønnsaker, ikke starte en diskusjon med "dette vet jeg best, alle andre har feil"-krangling.....;) .... orker ikke.... ganske enkelt !
Joda, Atkins har blitt saksøkt, men han har aldri tapt en sak. Dette har jeg fått vite av en engelsk kvinnelig lege som fulgte dietten for femten år siden, og som straks vender tilbake til dietten så snart vekten går noen gram opp.;)
Ja det er det jeg alltid sier, dersom Atkins, som jo var HJERTESPESIALIST (hallooo) hadde "drept" eller skadet pasienter med kostholdet han anbefalte, hadde han vel mistet lisensen for lenge siden, eller? Han hadde vel ikke kunnet praktisere dersom flere av pasientene hans ble syke eller døde? :eek:
Bare DET er vel bevis for at dietten ikke er skadelig.
Poenget er vel at en ikke har kontroll på hva folk spiser da... Er liksom ikke særlig lurt å spise masse animalsk fett til middag i et bryllup fordi en er på atkins, og da er det greit - om en ikke klarer å styre seg ved kakebordet etterpå... :o
Er en 100% trofast mot atkinsdietten har en nok ingenting å frykte ;) Eller hva Nille? :snill:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.