Nå har jeg akkurat spist to Ryvita med egg. Dette er et ekspriment, de to sise ganger jeg spiste knekkebrød ble jeg veldig dårlig i magen. Skal nå se om det er knekkebrødene som har skylden eller om det kan være tyggisen jeg tok. Merker ingenting før i morgen i allefall. Noen andre som har reagert på knekkebrød? Jeg har ikke vondt, men det er veldig upraktisk.
Ja, reagerer på nesten alle typer jeg har prøvd. Ett går bra, men to er for mye :( Sliter med andre typer brøderstatninger også hvis det blir for mye. Du får prøve å finne balansegangen mellom det som går bra og det som gjør deg dårlig.
Det er veldig mange som sliter med (uoppdaget) intoleranse mot gluten. Dette vil ofte bli mer framtredende på lavkarbo siden man kutter ut brød i så stor grad at mage-tarm blir sterkere og dermed kan komme med sterkere reaksjoner enn i perioder hvor man spiser brødvarer kontinuerlig.
Om du har mistanke til at dette kan gjelde deg så kan du forsøke å kutte ut alt glutenholdig mel + havre i 1-2 uker før du prøver med en god porsjon melvarer til frokost og observerer virkningen.
Hilsen nyoppdaget melintolerant.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.