< Tilbake til oversikten

Fordeling av makronæringsstoffer

Gaupe sa for siden:

Fordeling av makronæringsstoffer

Jeg  kjenner at jeg ikke fungerer helt  fullstendig på stikt lavkarbo. Målet  mitt er heller IKKE å gå ned i  vekt, men leve sunt og spise naturlig  mat. Ser at jeg da lett får  fordelingen på makronærigsstoffene på ca.  40 E% fett, 30 E% protein og  30 E% karbohydrater. (hadde tidligere  fordeling på 40% k, 30 %f og 30%p,  men kjenner at mer fett metter mer?)

Men er dette egentlig SUNT? Blir litt i Fedon Lindbergs gate, men det er jo ikke denne fordelingen han anbefaler, likevel er dette utfallet uansett hvordan jeg vrir og vender på det: poenget er at jeg også trives med dette kostholdet?
Men over 150 g karbohydrater blir det fort, og også mettet fett.

Jeg er opptatt av å få i meg nok energi.

Jeg lurer bare på om det er en ok fordeling på lang sikt.
Har jo hørt så mye om fett vs, ikke fett?
Vil også legge til at jeg reduser på karbohydratene fordi jeg har blitt uvell, oppblåst, vekslende løs/hard mage av mye brød.
Svingende blodsukker og søtsug førte bare til tretthet og etter hvert liten appetitt.
Håper på svar, gjerne fra flere!

Furine sa for siden:

Du treng ikkje poste same tråden i fleire underforum. Folk får opp dei nyaste innlegga utan å gå inn på dei forskjellige underfora.

Helsing
Moderator Furine :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.