Kan dette komme fra at jeg brenner fett? Jeg får det flere ganger daglig, særlig om morgenen og etter jeg har spist. Smertene er liksom inni magen ikke noe særlig vondt men ikke muskelsmerter. Jeg har brent av en cm på magen på 5 dager. NÅ spiste jeg bare en halv pølse til frokost også, så forbrenningen bør være i gang.
Kroppen forbrenner fett hele tiden på lavkarbo - det er derfor du ikke trenger spise mange måltider for å holde forbrenningen i gang :)
Nå vet ikke jeg hvor lenge du har holdt på, men det er ikke uvanlig med litt magetrøbbel de første ukene på lavkarbo...
Avhengig av hva du spiser, kan noen reagere på ting de ikke definert har reagert på før, slik som lettbrus eller andre kullsyreholdige drikker, kaffe mm.
melken har gitt meg dårlig smak i munnen siden jeg var ti, men okay å drikke den i frokostblandinger ol. Vaniljesaus ble satt fast i slim i halsen, så maten kommer opp igjen hver gang jeg spiser det. Rømme har ikke gitt meg noen problemer nå, så regner med at det ikke er noe intoleranse på det. Skal høre om jeg ikke får kjøpt de ja, de er respeptfritt?
som sagt lengere opp... i starten lager magen mye trøbbel. etter en 3-4 dager er det heller ikke unormalt med diaré for eksempel. forhåpentligvis går det over :)
Er nå av lavkarbo, men må finne en cøliaki diett tror jeg. Jeg fikk trøbbel med overtrening for en stund siden og måtte ligge i en uke fordi magen var i trøbbel, og nå viser seg nå at jeg fikk trøbbel med brød også, tok brød i 3 dager og nøs mens jeg spiste, så fikk jeg mage trøbbel for brød også, men nå skjer det hver gang jeg spiser, at magen liksom blir helt ødelagt, har ikke klart å holde meg helt uten melk, men jeg er bekymra for cøliaki og melkeintoleranse, og at hver gang jeg har spist det har jeg blitt verre i 3 dager. Det viser seg også at jeg så vidt tåler 5 kg med situps på treningstudio, mens lower back kunne ta 40, så har egentlig ikke trent så mye nå. Jeg lå en time etter at jeg trente langrenn. Skal til legen nå, håper de finner ut hva som er galt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.