< Tilbake til oversikten

Smoothie UTEN EGG

Klistine sa for siden:

Jeg, som noen fler her inne, er ikke særlig glad i eggsmaken og egg generelt i smoothie.. Dessuten synes jeg det er ok å drikke det som kos, uten at det skal være ett fullverdig måltid slik det blir med masse egg i.

Så idag prøvde jeg å trylle, og jaggu klarte jeg det ikke! Dette var jo rene mirakelformulaen.

Jeg målte opp og fikk følgende tall:
(alle bær er frosne)
32g bringebær (En liten "dæsj" 3-4 ss ca)
23g blåbær(2 ss kanskje..?)
23g jordbær (2 stk)

4-5 isbiter
2 ss fløte
3 ss tyrkisk yoghurt
1 ss rapsolje
2 dråper stevia vanilla creme

Wrmmmmmmmm i blendern og voila!
Ble akkurat nok til et relativt stort kjøkkenglass :D

tarante sa for siden:

Det hørtes godt ut :) Jeg er heller ikke noe stor fan av eggesmaken, så denne passer meg godt. Takk for at du delte oppskriften!

Klistine sa for siden:

Bare hyggelig! :) Den var kjempegod! Jeg tok bare litt av det jeg hadde av bær, men kan jo bare bruke det man har tilgjengelig/liker! :)

Tror jeg regna på at det ble rundt 5 karber i denne.. blir vesentlig mindre med kun bringebær f.eks! :D

annex sa for siden:

Høres godt ut. Lager nesten daglig noe lignende selv.
Men vil gjerne ha en passe dose protein i smoothien.
Bruker noen ganger egg i pga proteininnholdet, men kan ofte bytte det ut med et par spiseskjeer CC, og/eller litt nøytralt proteinpulver. Hvis jeg bruker CC i, så kutter jeg gjerne fløten, men har noen dl vann i for å tynne den til passe konsistens. Funker helt fint. Blander det med stavmikser, og det er gjort på 1-2-3.
Da innbiller jeg meg at det er et fullverdig måltid, og at kroppen har fått god dekning av næringsstoffer.

Lulla84 sa for siden:

Bare frossene bær, fløte og litt mandler er også godt :) en dært med kanel er heller ikke feil.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.