Jeg raste kjapt ned i begynnelsen 10 kg på 2 mnd og en dag... nå gikk det 2 uker før det siste 1,2 kg slapp kan noen se på nin graf om jeg kanskje må legge om litt på maten min kalorier ol..
Eller er det normalt at det flater ut på slutten... Når jeg talte kalorier så gikk jeg ned fra 85-63 på 4 mnd
Gratulerer med stooooor nedgang, synes du skal være kjempefornøyd med deg selv jeg:heia:
I forhold til hvor lav BMI du har, så har du gått veldig rask ned i vekt. Jeg startet omtrent samtidig med deg og jeg har høyere BMI, men har fremdeles ikke nådd 10 kg som er mitt første delmål;)
Lavkarbo virker vektregulerende, så det er helt naturlig at det flater ut på slutten. Nå har du kommet innenfor grensen for det som regnes som normalvektig, og da er det ikke sikkert kroppen vil gi fra seg resten av fettet like lett. Vær kjempefornøyd med det du har oppnådd, og vær tålmodig og ta resten over lengre tid:)
Siden du har gått på lavkalori tidliger for så å ha gått opp i vekt igjen, så har du jo også fått erfare på kroppen at denslags hurtiglslanking ikke gir varige løsninger:rolleyes:
Hadde nok håpet å få av alt før ferien... men er vel en smule optimistisk.. det tok nesten 2 år å gå fra 63-75,5 og det er vel seigere nå... har ennå masse fett under huden og en god valk når jeg sitter.. begynner nok å bli litt utålmodig..
Det er helt, helt, helt normalt at det går tregere når man er nærme. Og - du har en normalvekt i følge bmi'en, da er det ikke sikkert at kroppen din er med på at du har så mye å gå ned, selv om du (inni hodet) mener det er mye. Gi det tid - du har jo ikke en gang sluttet å gå ned, det går bare saktere. Slapp av og pust. Dette fikser kroppen din - om den vil.
Åh ja, du må jo være fornøyd med det der! det er jo helt sinnsykt! Jeg skjønner at du vil ha mer, men du har tatt av MYE på kort tid og det er jo normalt for kroppen å skulle holde igjen litt.
Ha litt tålmodighet, så kommer nok de siste kg også..
11 kg på 12 uker er helt klart veldig bra, til sammenligning har jeg på lavkalori gått ned 13Kg, hvor mesteparten er i år. ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.