< Tilbake til oversikten

Nisim

OnMyOwn sa for siden:

Har i dag fått nisim shampoo og balsam i posten, måtte jo rett i dusjen for å prøve. Hjælp!! Håret tovet seg no så inn i h.....og balsamen hjalp ikke stort. enden på visa var at jeg måtte gre igjenom håret i dusjen og mistet myyyyye mer hår en vanlig.Skrekk!! noen andre erfaringer med dette?

Ignite sa for siden:

Ja. At den stopper hårtap. Kjapt.

Glorfinia sa for siden:

Jeg bruker sjampoen sånn innimellom etter jeg fikk den anbefalt av en frisør. Jeg har ikke noe problemer med hårtap, men hodebunnen min har vært litt irritert og ubalansert. Jeg tar som regel en runde med Nisim'en og en runde etterpå med min vanlige sjampo etterpå. Har ikke hatt noen problemer med at håret blir tova. Kanskje du burde forsøke en lignende rutine?

Photobscura sa for siden:

Jepp! Det skjer, og frisøren advarte meg mot det første gang jeg testa. ;) Jeg bruker kun en sånn børste med få tagger på i dusjen, sånne i plast man får billig på H&M etc, når det er tørt bruker jeg kun naturhårsbørste. Men grunnen til at mange shampooer gjør at håret ikke blir sånn, er all denne fordømte silikonen man putter i som gjør håret glatt og blankt og alt mulig, men som er veldig uheldig på sikt. Etter åtte dager på denne shampoo"kuren" så blir håret mer vant til det, og ikke fullt så flokete som de første par gangene. Hold ut! Og når du børste gjennom håret ditt, vått eller tørt -begynn forsiktig i tuppene og jobb deg langsomt oppover, ikke dra! Håret er mer følsomt når det er vått. Du vil ikke slite ut hår som ikke alt er løst eller på vei til å løsne om du bare er forsiktig!

OnMyOwn sa for siden:

Takk,takk!! like tovete i dag , men dro ikke ut like mye hår....Håper det går seg til. Når håret har tørket er det ganske så "fluffy" og fint:)

rut311 sa for siden:

Jeg har brukt nisim ihvertfall i 1 år, og jeg har ikke hatt den opplevelsen. Eneste jeg merker er at håret blir mer elektrisk, og bruker derfor nisim hårspray.
Nå har ikke jeg noe særlig lengde, og det er ekstremt tynt.

runnmensunn sa for siden:

Begynte å bruke for noen dager siden,syns det gikk greit. Godt lukta det og....
Var noen som tipset meg om å skylle to ganger...var det deg Photo...? Vil det da si to sjamponeringer i samme runde eller må jeg feks vaske håret morgen og kveld?
ser fram til tykt og glansfullt hår.....:_punk:

Photobscura sa for siden:

Vask to ganger etter hverandre, ja!
Haha, håret mitt ser ut som en underlig blond kaktus når det er nyvaska og ustyla ...! Så det hjelper nok på litt!

runnmensunn sa for siden:

tænx...:smile:

Bestemamma sa for siden:

Akkurat det samme med meg...har slitt av meg nesten alt håret jeg nå....noe nytt ser ikke ut til å komme, men de sier jo 3-4 måneder for å sikre seg.... :( Hadde jeg visst dette skulle jeg tatt det myyye langsommere med vektnedgangen.....om jeg så hadde måttet spise sjokolade for å slippe å gå ned så fort.....:p

OnMyOwn sa for siden:

Jaddda..... etter nesten en uke med nisim gikk jeg til det drastiske skrittet å klippe meg.... kooooooort!!! Slipper tovinga i vask nå:) Satser på at håret har større sjans til å vokse seg like langt over det hele når det er kortere. Og ,ja...mister ikke like mye hår nå. Kan ha noe med at jeg ikke røsker det ut når jeg skal gre igjennom...

Sorella sa for siden:

Gratulere med ny sveis!!!

Sugarpill sa for siden:

En god, fuktighetsgivende hårkur kan jo hjelpe under "tilvenningsperioden".

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.