< Tilbake til oversikten

Ny med dette og trenger en vurdering

itzy sa for siden:

Hei :)

Er nå på dag 4 med lavkarbo og synes selv det går ganske så bra.
Er ikke hovedsaklig vektnedgang som er grunnen til at jeg legger om til dette,men et håp om å redusere smerter i forbindelse med migrene og fibromyalgi (et vekttap er selvfølgelig også velkomment :p ).

Jeg bruker diett.no for å prøve å holde litt styr på hva jeg får i meg, men er usikker på om jeg får i meg det riktige av hver ting. Legger inn dataene for tre dager i håp om at noen har tid til å se om det ser riktig ut :)
Jeg er forresten 174cm og ca.80 kg. Prøver å trene en dag eller to for uken,men pga smerter blir det som regel bare en :(

Dag1:
Energi: 1812
Goal: 1654
Fett: 147.46
Karbohydrat: 12.99
Protein: 104.29

Dag2:
Energi: 1568
Fett: 127.58
Karbohydrat: 10.01
Protein: 91.95

Dag3:
Energi: 1644
Fett: 136.3
Karbohydrat: 4.58
Protein: 96.86

Jeg spiser hovedsaklig salat med fetaost,vårløk,paprika og agurk,rømme,ost,meierismør,kylling,fisk og blomkålstappe...skal utvide menyen etterhvert..har bestilt div.baketing slik at jeg kan få smake de berømte lappene :)
Også lurer jeg på dette med kalorier...som dere ser så står det "GOAL"1654 på kalorier, er det da "skummelt" å overstige dette eller skal jeg bare ikke bry meg med hvor mange kalorier jeg får i meg?

Takker på forhånd for svar :)

Charlott sa for siden:

Ser slett ikke ille ut! :D

Ser du med fordel kan trappe opp litt på grønnsakene, men ser du har planer om å utvide menyen litt, så da er det kanskje rom for mer av dem.

Kalorier er små ekle ting de fleste av oss blåser en lang marsj i :D

Med meg feks, er det slik at jeg IKKE går ned om jeg ligger for lavt på kcal :D

Lykke til videre! :heia:

Nerthus sa for siden:

Synes det ser bra ut, du spiser godt med mat, nok proteiner (viktig!), bra med fett og ok med kh :) Flink er du! IKke alle som har det såpass klart så tidlig - og det blir bare bedre med mer variasjon etterhvert. Stå på!

Cyan sa for siden:

Syns også dette ser bra ut, men som Charlott sier, spis litt mer grønnsaker :) Et tips kan også være å følge med på energiprosentandelen (det kakediagrammet du finner oppe til høyre). Forsøk å ligge på 70% fett eller mer.

GOAL kan du bare drite en lang marsj i. Mitt GOAL er satt til 1573 kcal, men jeg spiser sjeldent mindre enn 1800 kcal :p

itzy sa for siden:

Takk til dere alle for svar :)
Da har jeg iallefall hittil gjort det rett, og da blir det så mye enklere når disse matvarene sitter inne å tilføye nye etter hvert.
Blir jo fryktelig imponert,for ikke å snakke om fristet når jeg leser alle de supre oppskriftene her inne. Akkurat nå står denne forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45375 chili texas style og putrer på komfyren...både jeg og gubben sitter med vann i munnen :)
Tenker å servere den med "jukseris" og rømme til. Gledings :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.