Mat som er godt for huden er lavkarbomat! Ikke et eneste eple eller en eneste brødskive (med eller uten pasta :rolleyes:) må til for å gi huden det den trenger. Og sukker er ikke bra.
Dessverre sier studien at også smør og melkeprodukter ikke er like godt for huden, men hei; vi kan da ikke bli for perfekte ;).
Smør(???) og melk er ikke bra fordi hos oss med lite laktosetoleranse blir det tili kviser. (Smør har lite laktose og tolereres av mange som ikke tåler andre melkeprodukter. Ghee har enda mindre.)
Jeg har lest det en gang for lenge siden at melk (og ikke-syrnede melkeprodukter) har en negativ virkning på kviser.
Jeg fikk ikke noen bedring i huden da jeg sluttet å drikke melk, men sukker ser ut til å forårsake kviser. Ikke bare ser ut til, forresten. Jeg er helt overbevist om at sukker er hovedårsaken til mine kviser :o
Huden er veldig fin på LCHF uten sukker :)
For min del var det melkprodukter og melvarer... Ingen tvil etter å ha kjørt intoleransetesting. De 3 dagene med melk sprutet kviser... og de 14 dagene med mel har jeg fremdeles virkningen etter (over en uke melfri igjen nå).
Litt smør spiser jeg, men jeg får ikke nevneverdig mengde kviser av det, heldigvis.
Det er meg da.
Har vært sukkerfri i et halvår nå og skal ha utfordringsdelen av eliminasjonstesten straks. Hyggelig å se fram til mer kviser igjen da... :p
Uten mel og sukker er det ikke mye kviser her i gården. :snill: Ikke det at jeg var plaget av det, men nå får jeg bare en kvise eller to etter at jeg har spist høykarbo. Aldri når jeg holder meg til lavkarbo. :snill:
Huff liker dårlig de "oppblonstringene".. haha skulle sett meg når jeg hadde virus "betennelse" i halsen :-p Men men, det er vell noe jeg må gjennom før jeg kan bli bedre.. hehe Hvordan er det med store porer da? jeg syntes mine porer er for store, og gikk til hupleier før. Ble litt dyrt med 500 kr to ganger i måneden så måtte gi meg :-(
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.