< Tilbake til oversikten

Kommer man til en vektgrense?

slankepia sa for siden:

Hei igjen. Etter å ha lest litt. Rundt på forumet ble jeg litt bekymret. Jeg har akkurat begynt på atkins induksjonen. Er 163 høy og veier mellom 63 til 62 kilo. Min drømmevekt er 54 - 55, og hadde ikke blitt lei meg om jeg hadde gått ned enda mer. Er det sånn å forstå at det ikke er mulig med lowcarb? At kroppen selv bestemmer hva som er dens trivselsvekt?

Nerthus sa for siden:

Teoretisk sett - ja :)

slankepia sa for siden:

Hva kan da være løsningen? Jeg regner med at kroppen min er enig med meg at jeg har litt å ta vekk nå, men er det mulig å kutte ned på kapitlene etter hvert og fortsatt forbrenne masse?

Charlott sa for siden:

Hvilke kapitler er det du tenker på?

slankepia sa for siden:

Hahahaha må le litt, jeg skriver med iPad som har stavekontroll :p det skulle egentlig stå kalorier hehe

Nerthus sa for siden:

Med løsningen mener du presse/lure kroppen til å gå ned mer vekt enn den selv mener er passende? Sulte seg altså?
Så lenge kroppens vekt er innenfor normalBMI - vil det og presse den mer ned i vekt være sulting. Kroppen liker ikke sulting, vil redusere forbrenningen og du risikerer og raskt gå opp i vekt når du øker på med mat. Du vil vel ikke sulte kroppen resten av livet for å tvinge den til å ha en vekt den ikke er komfortabel med? Det handler mye om å få den mentale delen til å komme overens med den fysiske delen. Synes du at magen fremdeles er litt stor etter å ha nådd kroppens optimale vekt - er det trening som er tingen. Oppstrammende power-walks og styrketrening vil kunne gjøre susen, sammen med en mental justering til å godta seg selv slik man er - så lenge man er aktiv, har energi, spiser god og næringsrik mat og har overskudd i hverdagen ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.