Hei igjen. Etter å ha lest litt. Rundt på forumet ble jeg litt bekymret. Jeg har akkurat begynt på atkins induksjonen. Er 163 høy og veier mellom 63 til 62 kilo. Min drømmevekt er 54 - 55, og hadde ikke blitt lei meg om jeg hadde gått ned enda mer. Er det sånn å forstå at det ikke er mulig med lowcarb? At kroppen selv bestemmer hva som er dens trivselsvekt?
Hva kan da være løsningen? Jeg regner med at kroppen min er enig med meg at jeg har litt å ta vekk nå, men er det mulig å kutte ned på kapitlene etter hvert og fortsatt forbrenne masse?
Med løsningen mener du presse/lure kroppen til å gå ned mer vekt enn den selv mener er passende? Sulte seg altså?
Så lenge kroppens vekt er innenfor normalBMI - vil det og presse den mer ned i vekt være sulting. Kroppen liker ikke sulting, vil redusere forbrenningen og du risikerer og raskt gå opp i vekt når du øker på med mat. Du vil vel ikke sulte kroppen resten av livet for å tvinge den til å ha en vekt den ikke er komfortabel med? Det handler mye om å få den mentale delen til å komme overens med den fysiske delen. Synes du at magen fremdeles er litt stor etter å ha nådd kroppens optimale vekt - er det trening som er tingen. Oppstrammende power-walks og styrketrening vil kunne gjøre susen, sammen med en mental justering til å godta seg selv slik man er - så lenge man er aktiv, har energi, spiser god og næringsrik mat og har overskudd i hverdagen ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.